Obuwie w pracy

  • 04.11.2019, 15:00
  • Grupa Tipmedia
Obuwie w pracy
Obuwie do pracy powinno być przede wszystkim dopasowane do indywidualnych potrzeb pracownika oraz charakteru jego obowiązków. W niektórych firmach ze względu na specyfikę branżową pracodawca zapewnia obuwie pracownicze. Najczęściej jednak wszystko zależy od osób zatrudnionych i tego, jak dostosują one buty do wykonywanych obowiązków.

Eleganckie obuwie

Eleganckie obuwie wymagane jest przede wszystkim w zawodach, w których eksponuje się nogi ze względu na charakter ubrania bądź ciągły kontakt z klientem. Im większa formalizacja danego stanowiska, tym buty powinny być bardziej wyszukane i wysmakowane. Przede wszystkim powinny być dobrane do reszty stroju, którym przeważnie jest garnitur – w przypadku mężczyzn oraz żakiet i spódnica u kobiet. Eleganckie obuwie dominuje w biurach oraz sklepach z asortymentem powszechnie uznawany za luksusowy. Można się z nim spotkać również w wysokiej klasy salonach fryzjerskich, klubach oraz w kinach.

 

Obuwie sportowe

Obuwie sportowe charakteryzuje się wygodą i lekkością. Praca wykonywana w nim może przebiegać szybciej i efektywniej. Z tych względów obuwie sportowe spotykane jest w branżach związanych z pracą fizyczną (zwłaszcza na magazynach) oraz w firmach, gdzie nie obowiązuje formalny dress code. Stosowane jest z pragmatycznego punktu widzenia, a więc nie jest związane z żadnym zasadami bądź regulaminami wewnętrznymi. W niektórych zawodach, np. trenera personalnego, jest wręcz wskazane ze względu na specyfikę miejsca pracy.

 

Obuwie specjalistyczne

Obuwie specjalistyczne najczęściej przyznawane jest pracownikami przez pracodawcę ze względu na specyfikę środowiska, w którym wykonuje się obowiązki. Dotyczy to branży medycznej, budowlanej, a także służb mundurowych. Obuwie specjalistyczne ma przede wszystkim chronić stopy i nogi osoby noszącej przed działaniem substancji niebezpiecznych, zabrudzeniami oraz uszkodzeniami mechanicznymi skóry oraz ciała.

 

Grupa Tipmedia
--- Artykuł sponsorowany ---
Podziel się: