Przykładem tego zjawiska może być hasło Wrocław (pozycjonowanie stron regionalnych jest tutaj szczególnym przypadkiem). Wyszukiwarka Google w odpowiedzi na to zapytanie jako pierwszy wyświetla oficjalny serwis miasta, później hasło z Wikipedii oraz szereg portali ogólnopolskich (o silnej pozycji) z nazwą tegoż miasta w adresie podstrony.
Daje to wskazówkę, że warto również zadbać o adresy wszystkich podstron tak, by zawierały one frazy kluczowe z punktu widzenia właściciela strony. Przykładowo: sklep internetowy powinien przy zapoznawaniu się ze szczegółami danych produktów zawierać w adresie nazwy tychże produktów. Taki stan wiedzy królował w branży przez kilka lat, jednak szereg wydarzeń w świecie SEO regularnie wpływał na zmianę podejścia specjalistów do tego zagadnienia. Pozycjonowanie stron internetowych, to dziedzina w której dominujące trendy regularnie ulegają mniejszym bądź większym modyfikacjom, o czym należy pamiętać.
Jakie frazy kluczowe umieszczać w domenie?
Warto zauważyć, że opisywany w artykule zabieg jest skuteczny zwłaszcza wtedy, kiedy pozycjonowanie stron seo skupia się na nazwie marki, imieniu i nazwisku bądź jakiejkolwiek nazwie własnej. Gorzej jest w przypadku bardzo ogólnego hasła, jak np. „ubezpieczenia”. Konkurencja w wyścigu na szczyt wyszukiwarki jest na poziomie ogólnopolskim bardzo wysoka.
Pozycjonowanie stron www, oprócz zawarcia w nazwie frazy kluczowej, opiera się na szeregu innych zabiegów. Oprócz wyświetlenia się w czołówce wyników wyszukiwania, ważne jest również, by zagrzać dłużej miejsce w pamięci odwiedzających. Domena powinna więc, oprócz słów kluczowych, oddawać sens działania danej firmy, wywoływać szybkie skojarzenia, skupiać się na najważniejszej właściwości danego produktu. Dobrze, jeżeli jest krótka, „chwytliwa” i łatwa do zapamiętania.
Zmiany wprowadzane przez Google
Sama fraza kluczowa w domenie przez lata traciła na znaczeniu. Google co najmniej kilkukrotnie przyglądało się temu zjawisku i wyciągało wnioski oraz podejmowało działania zapobiegawcze. Skupiały się one na stopniowej eliminacji witryn zawierających jedynie słowa kluczowe w domenie, a przedstawiających małe bogactwo treści.
Wydaje się to rozsądne działanie, ponieważ firm reprezentujących daną branżę jest wiele, a liczba dostępnych domen jest ograniczona. Nieuczciwym byłoby, gdyby przewagę w wynikach wyszukiwania uzyskiwała ta firma, która jedynie wykupiła atrakcyjną domenę, a samo pozycjonowanie stron www jest dla jej informatyków przysłowiową „czarną magią”, brakuje na stronach jakichkolwiek meta tagów - użytkownik widzi ją w wyszukiwarce, ale nie jest w stanie dowiedzieć się nic o witrynie z samych wyników wyszukiwania.
Fraza kluczowa w adresie lokalnego przedsiębiorstwa
Innym przykładem jest serwis regionalnego przedsiębiorstwa. Całkowicie różnie przedstawia się konkurencja o pozycję w wyszukiwarce, jeżeli obszarem działania firmy jest np. Oleśnica, a inaczej kiedy jest to Wrocław. Pozycjonowanie stron lokalnych, kiedy w danej okolicy nie ma konkurencji, bądź jest nikła to łatwe zadanie, w przeciwieństwie do sytuacji, kiedy do wyścigu staje kilkadziesiąt lub nawet kilkaset witryn.
Będąc przy tym zagadnieniu, warto też dobrze się zastanowić przed użyciem subdomeny zawierającej w sobie nazwę lub skrót nazwy miasta bądź regionu. Choć z początku da to dobre efekty, to może okazać się zmartwieniem, jeżeli firma zwiększy swój obszar działania i zacznie adresować swoje produkty lub usługi na cały kraj. Pomocne wówczas może być przekierowanie 301.
Artykuł sponsorowany




