Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

REWOLUCJA ŚMIECIOWA W ŚWIDNICY

Kolejnym pakietem uchwał w sprawie gospodarowania odpadami komunalnymi w Świdnicy zajęli się radni podczas grudniowej sesji. Podjęte zostały cztery uchwały, które zgodnie z wymogami znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach powinny być przyjęte przez Radę Miejską przed końcem roku.
REWOLUCJA ŚMIECIOWA W ŚWIDNICY

Kolejnym pakietem uchwał w sprawie gospodarowania odpadami komunalnymi w Świdnicy zajęli się radni podczas grudniowej sesji. Podjęte zostały cztery uchwały, które zgodnie z wymogami znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach powinny być przyjęte przez Radę Miejską przed końcem roku. Ustalono, jak będą wyglądały deklaracje o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami i w jakim terminie właściciele nieruchomości mają obowiązek je złożyć. Zdecydowano o terminie, częstotliwości i trybie wnoszenia przez mieszkańców „opłaty śmieciowej”. Ustalono także jej wysokość.

W pełni nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi ma ruszyć 1 lipca 2013 r. Od tego czasu za organizację, odbiór i zagospodarowanie śmieci odpowiadać będzie miasto, w związku z tym będzie pobierało za to opłaty od właścicieli nieruchomości. W szczególności miasto będzie odpowiadało za uzyskanie wymaganych przepisami prawa poziomów odzysku i recyklingu surowców wtórnych. Poziomy te już na początku są wielokrotnie wyższe od dotychczas uzyskiwanych, a za ich nieosiągnięcie będą nakładane na gminy kary. Świdnica została podzielona na trzy sektory odbierania odpadów komunalnych. Zgodnie z ustawą wywozem śmieci z całego miasta będą się zajmować firmy  wyłonione w przetargu.

Wysokość opłat za gospodarowanie odpadami przyjęta przez Radę Miejską w Świdnicy:

13,50 zł/mieszkańca – w przypadku, gdy odpady na terenie nieruchomości będą zbierane w sposób selektywny,

22,40 zł/mieszkańca – w przypadku, gdy odpady na terenie nieruchomości nie będą zbierane w sposób selektywny.

Wybór płaconej stawki należeć będzie do właściciela nieruchomości, który w składanej do Urzędu Miejskiego deklaracji będzie podawał, czy segreguje odpady. Miasto gwarantuje w zabudowie wielorodzinnej znaczne zwiększenie ilości tzw. gniazd z trzema pojemnikami: na papier, szkło i plastiki. Właściciele domów jednorodzinnych otrzymają, bez dodatkowych kosztów, trzy rodzaje worków przeznaczonych do gromadzenia poszczególnych rodzajów odpadów zbieranych selektywnie. W ten sposób każdy mieszkaniec będzie miał zapewnioną możliwość łatwego dokonywania segregacji. W rezultacie będzie mógł wnosić niższą  opłatę śmieciową. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi każdy właściciel nieruchomości będzie naliczał samodzielnie, w oparciu o liczbę osób, które mieszkają w danym miejscu oraz miesięczną stawkę ustaloną przez Radę Miejską. Wysokość tej opłaty wynikać będzie z deklaracji, której złożenie będzie obowiązkowe. Wszystkie szczegóły dotyczące terminu i trybu składania deklaracji, terminu i wysokości wnoszonych opłat oraz inne ważne dla mieszkańców wiadomości będą podawane przez Urząd Miejski podczas planowanej specjalnej kampanii informacyjnej. Stosowne wiadomości będą kierowane do każdego gospodarstwa domowego.

 

 


Podziel się
Oceń

Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama