Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

RAZEM ODKRYJMY DOLNY ŚLĄSK

„Razem odkryjmy Dolny Śląsk” to hasło billboardowej kampanii promocyjnej regionu. 90 nośników pojawi się w największych miastach województwa w tym m.in. we Wrocławiu, Jeleniej Górze, Legnicy, Wałbrzychu i Zgorzelcu.
RAZEM ODKRYJMY DOLNY ŚLĄSK

„Razem odkryjmy Dolny Śląsk” to hasło billboardowej kampanii promocyjnej regionu. 90 nośników pojawi się w największych miastach województwa w tym m.in. we Wrocławiu, Jeleniej Górze, Legnicy, Wałbrzychu i Zgorzelcu. Do zwiedzania regionu zaprasza gospodarz Dolnego Śląska  – marszałek Rafał Jurkowlaniec. Ambasadorem województwa może też zostać każdy z nas – wystarczy wziąć udział w konkursie na najciekawsze miejsca Dolnego Śląska - organizowanym przez Urząd Marszałkowski.

Ponad 122 milionów widzów przed telewizorami w całej Europie, 25 milionów odsłon w internecie i wzrost liczby turystów nawet o 40% – to udało się nam osiągnąć dzięki kampanii z 2012r. pt. „Tajemniczy Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia – do zobaczenia”. Główne działania skoncentrowane były na telewizji. Na antenie kilkudziesięciu kanałów m.in. TVN, TVP1, TVP2, Polsatu, Discovery, National Geographic czy w Eurosport zaplanowano niemal 9 tys. emisji. O Dolnym Śląsku usłyszeli mieszkańcy całej Europy. Spot obejrzało ponad 122 mln odbiorców. Dodatkowo był on także wyświetlany w internecie, odnotowując w sumie blisko 25 mln odsłon. Jednocześnie  rozpoczęła się kampania w kinach, którą obejrzało ponad 630 tys. widzów oraz duża kampania billboardowa w największych miastach Polski. Po pierwszej odsłonie kampanii przeprowadzono badania, które pokazały zwiększone zainteresowanie turystów miejscami pokazanymi w spocie (Stawy Milickie +40%, Krzeszów +30%, Zamek Książ +11%, Osówka +10%). Całkowity koszt tej części kampanii wyniósł ponad 7.5 mln zł, z czego 70% pokryły środki unijne. 

 W  grudniu ubiegłego roku po raz kolejny zaprosiliśmy do odwiedzenia regionu hasłem „Dolny Śląsk – dotknij tajemnicy”. Dziś już wiemy, że druga odsłona kampanii także okazała się hitem. Spoty można było oglądać m.in. w 46 krajach Europy podczas transmisji zawodów Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Wiśle i Zakopanem oraz w czasie świat Bożego Narodzenia w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych.

 

Ta odsłona kampanii promocyjnej województwa w całości oparła się na spotach telewizyjnych. Tym razem zrealizowano dwa filmy pokazujące w sumie 9 dolnośląskich miejsc m.in.: Zamek Czocha, Ząbkowice Śląskie, opactwo w Henrykowie, Wodospad Kamieńczyka, schronisko „Samotnia” w Karkonoszach i Jaskinię Niedźwiedzią. W całym 2013 roku zaplanowano ok. 13 tys. emisji filmu w na antenie m.in. : TVN, TVP, Polsat, Discovery, National Geographic. Mamy już za sobą zimową i wiosenną część kampanii. Wczesną jesienią planowana jest ostatnia fala emisji telewizyjnych spotów. Koszt tej kampanii wyniósł prawie 9 mln zł, z czego 70% pokryły środki unijne.

W maju 2013 film promujący Dolny Śląsk pt. „Dotknij tajemnicy” zdobył Grand Prix ex quo z filmem promocyjnym Dubaju „Definitely Dubai” podczas międzynarodowej konferencji „25lat filmu turystycznego CIFFT na świecie”. Wydarzeniu patronował m.in. prestiżowy International Committee of Tourism Film Festivals. Dolnośląska produkcja połączyła na potrzeby festiwalu dwa najnowsze 45sekundowe spoty promujące nasz region. Dzięki wyróżnieniu Dolny Śląsk zwiększył swoja szansę na wywalczenie Grand Prix CIFT na festiwalu, który z końcem każdego roku odbywa się w Wiedniu. Dodatkowo, produkcja zajęła drugie miejsce na Zagreb Tour Film Festival oraz trzecią nagrodę za najlepszą koncepcję kreatywną na US International Film & Video Festival w Kaliforni.

Billboardy i citylighty „Razem odkryjmy Dolny Śląsk” z wizerunkiem marszałka Rafała Jurkowlańca to kolejna odsłona kampanii przygotowana głównie z myślą o Dolnoślązakach – najlepszych ambasadorach regionu. Gospodarz województwa zachęca do wspólnego odkrywania Dolnego Śląska, który jest miejscem o bogatych walorach krajobrazowych, przyrodniczych i kulturowych. Turystyka jest też jednym z filarów rozwoju regionu zapisanych w Strategii Rozwoju Województwa Dolnośląskiego do 2020r.

 

Swoją turystyczną pasją marszałek chce zachęcić Dolnoślązaków do zwiedzania zakątków województwa. Zaprasza też do udziału w konkursie na najciekawsze miejsca w regionie. Góry? Trasy rowerowe? Stawy a może zabytkowe pałace? – Wspólnie możemy odkryć Dolny Śląsk. Wystarczy wziąć udział w konkursie i napisać własną kartę wyjątkowego przewodnika turystycznego po Dolnym Śląsku stworzonego przez internautów. W lipcu – na stronie www.dolnyslask.pl będzie można zgłaszać propozycje miejsc wartych odwiedzenia. W ciągu najbliższych dni na stronie internetowej dolnyslask.pl powstanie specjalna strefa, poświęcona konkursowi. Akcja wspierana będzie przez uaktualnioną wersję aplikacji na urządzenia mobilne – Dolny Śląsk Guide. Mogą z niej korzystać posiadacze telefonów z systemami operacyjnymi Android oraz iOS (iPhone), a także użytkownicy tabletów iPad. Program można pobrać bezpłatnie ze sklepów Google Play oraz AppStore oraz ze strony http://www.dolnyslaskguide.com. Konkurs potrwa do końca sierpnia. Wspólnie wybierzemy miejsca cieszące się wśród Was największą popularnością. Jesienią podsumujemy naszą akcję a autorzy zwycięskich propozycji otrzymają nagrody i dołączą do grona twórców naszego przewodnika. Na podstawie głosowania powstanie unikalny przewodnik autorstwa internautów, wydany przez samorząd województwa.

 

Kampanie „Tajemniczy Dolny Śląsk – Nie do opowiedzenia do zobaczenia” oraz „Dolny Śląsk – dotknij tajemnicy” w 70% finansowane były z budżetu UE, a ich łączny koszt wyniósł ponad 16,5 mln zł. Billboardowa kampania „Razem odkryjmy Dolny Śląsk” kosztuje 70 tys. zł.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu www. tvsudecka.pl z siedzibą w Bielawie, 58-260, ul. Jana III Sobieskiego 17a, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: CRGTreść komentarza: Trenerze , pamiętamy i bardzo tęsknimy..Data dodania komentarza: 30.11.2025, 22:18Źródło komentarza: MKS 9: Pływacy na zawodach w DzierżoniowieAutor komentarza: BielawaTreść komentarza: 1)"Rondo Tkaczy" - ku pamięci zastrzelonym tkaczom w tzw,, buncie tkaczy,,. ,2), Rondo Włókniarzy,, To są propozycje. 👍Data dodania komentarza: 28.11.2025, 20:07Źródło komentarza: Na mapie Bielawy pojawiło się Rondo Christiana Gottloba DierigaAutor komentarza: Stanisław MyhalTreść komentarza: Zapomniano,że była nazwa BZPB im.II Armii WP a dopiero później nazwę zmieniono na "Bielawa"Data dodania komentarza: 28.11.2025, 18:35Źródło komentarza: Na mapie Bielawy pojawiło się Rondo Christiana Gottloba DierigaAutor komentarza: eraTreść komentarza: zapraszamy do innych jeszcze stojacych dzieki Opatrznosci zamieszkalych budynkow na terenie Gminy BielawaData dodania komentarza: 25.11.2025, 09:05Źródło komentarza: Bielawa: Termomodernizacja gminnego budynku wielorodzinnego, zlokalizowanego przy ul. Strażackiej 4 A, dobiegła końcaAutor komentarza: WieslawTreść komentarza: Jest gorzej i taka jest prawda !!!Data dodania komentarza: 15.11.2025, 08:11Źródło komentarza: DOW NFZ: dot finansowania opieki zdrowotnej, w tym szpitala w DzierżoniowieAutor komentarza: BielawianinTreść komentarza: Gratulacje dla bielawskiego super maratończyka Pana Andrzeja Węclewskiego,który niezmordowanie startuje z sukcesami (prawie we wszystkich polskich maratonach i półmaratonach w kraju).Ten Pan ,pomimo swoich 70 lat wygrał swoją kategorię wiekową,z kolejnym sukcesem kończąc sezon biegowy.Data dodania komentarza: 12.11.2025, 17:38Źródło komentarza: Za nami 10. RST Półmaraton Świdnicki
Reklama