Ideą Konkursu jest wyróżnianie i certyfikowanie Licencją Jakości „Lider Zaufania Mieszkańców” tych samorządów, instytucji, spółdzielni / wspólnot mieszkaniowych i innych organizacji, które cechują się wysoką jakością obsługi mieszkańca, profesjonalnym podejściem do klienta korzystającego z usług publicznych oraz nowoczesnością w budowaniu relacji ze swoimi interesariuszami.
Ocena konkursowa odbywa się metodą "Tajemniczego Klienta". Oznacza to, że członkowie jury badają uczestników konkursu anonimowo np. odwiedzając instytucję, telefonując do urzędu, pisząc e-maila jako mieszkaniec / klient, czy kontaktując się poprzez social media itp. Jurorzy oceniają kulturę obsługi, a także m.in. dostępność dla mieszkańców niezbędnych informacji o ofercie instytucji (organizacji), czy treść i jakość strony internetowej uczestnika konkursu.

W gronie jurorów znaleźli się m.in. naukowcy, praktycy zarządzania oraz "zwykli" klienci usług publicznych, pracujący znaną i uznaną metodą badań marketingowych. Dlatego też otrzymane wyróżnienie jest tym bardziej cenne.
Wysoka ocena funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Bielawie, dokonana przez ekspertów konkursu potwierdza, że budowanie zespołu pracowników samorządowych wyłącznie w oparciu o kryteria merytoryczne i jakościowe, z całkowitym odrzuceniem nepotyzmu politycznego, przynoszą oczekiwane przez mieszkańców rezultaty.
Otrzymany laur jest docenieniem dotychczasowego zaangażowania i wkładu pracy, a jednocześnie motywacją do dalszego doskonalenia i podnoszenia jakości usług publicznych w Gminie Bielawa.








Napisz komentarz
Komentarze