Prawie 300 uczniów w wieku 10–14 lat wzięło udział w zajęciach poświęconych kluczowym wyzwaniom współczesnego dorastania. Tematyka obejmowała m.in.:
bezpieczeństwo w internecie i odpowiedzialne korzystanie z nowych technologii (w tym zagrożeń związanych z AI i generowaniem fałszywych treści),
przemoc rówieśniczą i hejt (online i offline),
budowanie zdrowych relacji, presję grupową oraz szacunek dla granic,
zmiany emocjonalne i fizyczne w okresie dojrzewania.
Warsztaty „HejtOut – ile ważą słowa?” w SP w Pszennie, „Bullying – przemoc rówieśnicza” oraz „Grupa – relacja – presja” w pozostałych placówkach spotkały się z wyjątkowo otwartą postawą uczniów, którzy chętnie zadawali pytania i dzielili się doświadczeniami.
Równolegle odbyło się spotkanie dla pedagogów i nauczycieli gminnych szkół, podczas którego omówiono narastające problemy: uzależnienia behawioralne, przenikanie się przemocy online i offline, trudności emocjonalne dzieci oraz negatywną narrację wokół edukacji zdrowotnej i seksualnej.
Projekt zrealizowano dzięki dofinansowaniu z budżetu gminy Świdnica oraz wsparciu organizacyjnemu Gminnego Zespołu Oświaty.
Te zajęcia pokazują, jak bardzo młodzi ludzie potrzebują bezpiecznej przestrzeni do rozmowy o trudnych tematach – podkreślają uczestnicy warsztatów edukacyjnych. Dziękujemy edukatorom Poli i Hubertowi z SEXEDPL, dyrektorom i nauczycielom oraz uczniom za odwagę i pełne zaangażowanie.
















Napisz komentarz
Komentarze