- Kiedy najlepiej uruchomić sprzedaż na Amazonie?
- Wyzwania stojące przed sprzedawcami na Amazon
- Sprzedaż produktów na Allegro krok po kroku
- Na czym polega optymalizacja ofert na Amazon?
W przypadku ofert dostępnych w największym na świecie marketplace odpowiednia optymalizacja treści, tytułów i wiele innych elementów mają decydujący wpływ na to, czy produkt zostanie wyświetlony potencjalnym klientom. Do tego dochodzi specjalny system reklamowy, który może zwiększyć sprzedaż, jednak jego obsługa jest skomplikowana dla niedoświadczonych użytkowników. Jak w takim razie rozwijać nowe konto na Amazon, aby w krótkim czasie można było zacząć sprzedawać produkty i wyprzedzić konkurencję? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w naszym poradnik. Prezentujemy również zalety, z jakimi wiąże się sprzedawanie na Amazon oraz wyzwania stojące przed przedsiębiorcami.
Kiedy najlepiej uruchomić sprzedaż na Amazonie?
Amazon to nie tylko szansa, ale również liczne wyzwania, z którymi musi poradzić sobie każdy przedsiębiorca chcący odnieść sukces na platformie. Co ciekawe, ponad 70% sprzedawców obsługuje zamówienia składane przez klientów z innych krajów UE, dzięki czemu każdego dnia zyskują wiele nowych szans sprzedażowych. Kiedy w takim razie najlepiej rozpocząć działania na Amazon? W przypadku wielu biznesów online platforma wciąż postrzegana jest jak inne rynki marketplace, co oznacza sporadyczną aktualizację oferty i obsługiwanie bieżących zamówień. Jest to duży błąd, ponieważ trzeba się wówczas liczyć z tym, że konkurencja oferująca wyższe standardy, korzystniejsze ceny czy po prostu korzystająca z lepiej przygotowanych ofert sprzeda w tym samym czasie dużo więcej produktów.
Rozwiązaniem problemu jest nawiązanie współpracy z agencją marketplace już na początkowym etapie, co pozwoli szybko wystartować ze sprzedażą i uniknąć wielu niepotrzebnych błędów. Jednocześnie sprzedaż na tej platformie wiąże się z wieloma korzyściami, takimi jak duży zasięg rynku, zaufanie użytkowników oraz możliwość korzystania z dopracowanej infrastruktury obejmującej wszystko, co jest potrzebne do zwiększania sprzedaży. Chodzi zarówno o narzędzia e-commerce, jak i wsparcie logistyczne i zintegrowane systemy płatności.
Wyzwania stojące przed sprzedawcami na Amazon
Nie oznacza to jednak, że każdy sprzedawca odnosi sukces na Amazon. Wielu z nich zapomina lub nie zdaje sobie sprawy z wyzwań, z którymi trudno poradzić sobie bez wsparcia doświadczonej agencji. Wysoka konkurencja sprawia, że bez dobrych i zoptymalizowanych ofert trudno będzie dotrzeć do klientów. Platforma ma również bardzo restrykcyjne regulaminy, których naruszenie przekłada się na obniżenie sprzedaży lub nawet całkowitą blokadę konta. Śledzenie na bieżąco wprowadzanych zmian i nowych wytycznych jest niezwykle czasochłonne, natomiast agencje marketplace zatrudniają ekspertów, którzy specjalizują się w tych zagadnieniach.
Sprzedaż produktów na Allegro krok po kroku
Zamiast jednak zniechęcać się do podjęcia działań przez surowe zasady platformy czy prowizje pobierane od sprzedaży, można nawiązać współpracę z agencją MarketRace. Firma doskonale wie, jak sprzedawać na Amazon i może udzielić niezbędnego wsparcia na każdym etapie. Do tego dochodzi późniejsza optymalizacja ofert, które z czasem pozwoli uzyskać jeszcze lepsze wyniki.
Pierwszym krokiem w celu rozpoczęcia sprzedaży jest oczywiście założenie konta i wybranie planu, który będzie najlepiej odpowiadał potrzebom i możliwościom sprzedawcy. Kolejny krok to przygotowanie oferty produktów. Zdecydowanie nie warto się śpieszyć, tylko zadbać o każdy szczegół (zdjęcia, słowa kluczowe, odpowiednie kategorie, podanie numerów identyfikacyjnych produktów), ponieważ nawet bez inwestowania dodatkowych środków w reklamy na Amazon pozwoli to dotrzeć do wielu klientów.
Następnie należy wybrać sposób realizacji zamówień. Amazon oferuje sprzedawcom dwie opcje: Fulfillment by Amazon (FBA) oraz Fulfillment by Merchant (FBM). Każda z nich ma swoje wady i zalety, dlatego w razie wątpliwości warto omówić temat z przedstawicielem agencji. FBA polega na przekazaniu towaru do centrów logistycznych Amazon, skąd następnie będą wysyłane do klientów końcowych przez pracowników platformy marketplace. Istotną zaletą tego rozwiązania jest zdobycie oznaczenia Prime, które przyciąga klientów ze względu na brak kosztów dostawy (dotyczy użytkowników korzystających z usługi Amazin Prime). W przypadku FBM przedsiębiorca odpowiada natomiast za magazynowanie produktów i ich wysyłkę, jednak nie zwalnia to sprzedawcy od konieczności przestrzegania standardów Amazon.
Na czym polega optymalizacja ofert na Amazon?
Należy również mieć świadomość, że staranne przygotowanie ofert i wprowadzenie produktów do sprzedaży to dopiero początek. Później konieczne jest optymalizowanie ofert, co pozwala zwiększyć ich atrakcyjność w oczach potencjalnych kupujących oraz poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania. Więcej porad związanych z prawidłową optymalizacją stron produktowych na Amazon można uzyskać od specjalistów z MarketRace.



