Dzieci z zaangażowaniem wybierały rośliny, przygotowywały donice i skrzynki, wsypywały ziemię, a następnie sadziły wybrane gatunki. Wśród kwiatów znalazły się m.in. pelargonie. Podczas zajęć dzieci utrwalały sobie również zasady podlewania i pielęgnacji roślin doniczkowych – wiedzą już, że rośliny potrzebują regularnej opieki, ale nie należy ich przelewać.
Efekty wspólnej pracy można podziwiać przy wejściu do budynku przedszkolnego, gdzie ustawione zostały pięknie udekorowane skrzynie z nasadzeniami. Zielone kompozycje nie tylko zdobią przestrzeń wokół przedszkola, ale również przypominają dzieciom o ich roli jako małych opiekunów przyrody.
Zajęcia te były doskonałą okazją do nauki przez działanie – dzieci zdobyły nowe umiejętności, pogłębiły swoją wrażliwość ekologiczną i rozwinęły poczucie odpowiedzialności za otaczające je środowisko. Cieszymy się, że najmłodsi tak aktywnie i z radością uczestniczyli w tworzeniu wspólnej, zielonej przestrzeni.
Zajęcia odbyły się w ramach projektu Dobry Start Przedszkolaków w gminie Świdnica.























































Napisz komentarz
Komentarze