Linia kolejowa nr 341 to polska linia łącząca stację Dzierżoniów Śląski ze stacją Bielawa Zachodnia. Została otwarta w 1891 roku, a w 1977 roku zawieszono na niej kursowanie pociągów pasażerskich, a w 2001 roku towarowych. Od 2019 roku linia jest ponownie przejezdna i kursują na niej pociągi Kolei Dolnośląskich. Linia ma długość około 6 kilometrów, a prędkość maksymalna wynosi 80 km/h. Planowane jest przedłużenie trasy do stacji Zbiornik Sudety oraz Nowa Bielawa. Linia ta cieszy się dużą popularnością i podróżuje nią wiele osób, co świadczy o jej znaczeniu dla lokalnej społeczności. Stacja Dzierżoniów Śląski jest ważnym węzłem komunikacyjnym, z którego można dostać się do Wrocławia, Legnicy, Kłodzka czy Międzylesia. Stacja ta odnotowuje przyjazdy wielu turystów, zarówno z Dolnego Śląska, jak i spoza jego granic. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei wybrała najlepszą ofertę na opracowanie dokumentacji i przeprowadzenie prac budowlanych przy rewitalizacji linii kolejowej nr 318, od przystanku Bielawa Nowa do Bielawy Zachodniej. Dzięki temu miasto zyska dwa nowe przystanki pasażerskie, co poprawi obsługę kolejową Bielawy. Rewitalizowana linia będzie jednotorową linią kategorii trzeciej, a pociągi będą poruszać się z maksymalną prędkością do 80 km/h, choć w niektórych miejscach zwolnią do 60 i 70 km/h. Dopuszczalny nacisk na oś wyniesie 200 kN. Odcinek zostanie zrealizowany w formie toru klasycznego, z szyn S49. Na przystanku Bielawa Nowa zostanie zainstalowany kozioł oporowy. Prace obejmą wzmocnienie podtorza oraz wykonanie odwodnienia. Wykonawca zmodernizuje obiekty inżynieryjne, zależnie od potrzeb. Projekt nie zakłada budowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym, co ogranicza przepustowość linii. Dyżurny ruchu z Dzierżoniowa może wpuścić kolejny pociąg na linię 341 dopiero po opuszczeniu jej przez pociąg z Bielawy do Wrocławia. W ramach zadania powstaną dwa przystanki: nowy Bielawa Camping Sudety oraz odbudowany Bielawa Nowa. Oba będą miały jednokrawędziowe perony o długości 100 metrów i wysokości 55 centymetrów, szerokości 3,7 metra, wyposażone w wiaty, ławki, kosze na śmieci oraz tablice rozkładowe. Inwestycję za 14,743 mln złotych zrealizuje Infrakol, mimo że tańszą ofertę złożył Dolkom.
Reklama
Pociągiem do Srebrnej Góry i nad Jezioro Bielawskie aktualna sytuacja na Linii Kolejowej nr 318
Linia kolejowa nr 341 to polska linia łącząca stację Dzierżoniów Śląski ze stacją Bielawa Zachodnia. Została otwarta w 1891 roku, a w 1977 roku zawieszono na niej kursowanie pociągów pasażerskich, a w 2001 roku towarowych.
- 24.05.2025 10:32

Reklama
Reklama
Reklama
















Napisz komentarz
Komentarze