Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Jak wybrać odpowiedniego kuriera dla swojej firmy?

Popyt na usługi kurierskie w Polsce wciąż rośnie. W dużej mierze wynika to z dynamicznego rozwoju handlu internetowego. Od sprawności dostarczenia przesyłki zależy poziom zadowolenia klientów oraz rentowność sklepu. Sprawdź, jakimi kryteriami się kierować, poszukując firmy kurierskiej do stałej współpracy.
  • 03.06.2019 09:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Jak wybrać odpowiedniego kuriera dla swojej firmy?

Jakie aspekty warto wziąć pod uwagę przy wyborze firmy kurierskiej?

Pochopne podejmowanie decyzji w kwestii rozpoczęcia współpracy z firmą kurierską może odbić się rykoszetem i narazić właściciela sklepu internetowego na odpływ klientów i utratę reputacji. Dlatego tak ważne jest, aby podczas wybierania jej wziąć pod uwagę elementy takie jak:

cennik usług – nie da się ukryć, że większość klientów patrzy na cenę, a dla dużej grupy odbiorców kwestia ta jest czynnikiem kluczowym; zbyt wysokie koszty dostawy paczki ograniczają wzrost liczby zamówień i zmniejszają konkurencyjność danego sprzedawcy; cennik czasem zależy również od gabarytów konkretnego zamówienia – w tym przypadku paczka mini  może zapewnić niższe koszty dostawy;

możliwe warianty dostawy przesyłki – firmy kurierskie stają się coraz bardziej elastyczne; mając na uwadze wygodę klienta, oferują dostarczenie paczki w dogodnym miejscu i czasie, na przykład do siedziby firmy, w której klient pracuje lub o późnej godzinie, gdy odbiorca będzie akurat w domu;

szybkość realizacji wysyłki – im szybsza dostawa, tym bardziej zadowolony klient; często odbiorcy zamawiają w internecie produkty, które mają być przeznaczone na prezent – w takich sytuacjach zdążenie na czas jest dla nich kluczowym czynnikiem;

opinie klientów – chętnie polecane przez klientów sklepy są w stanie przyciągnąć nowych odbiorców – i to bez konieczności wydawania dużych kwot na działania marketingowe; w czasach sprzedaży internetowej system poleceń jest czynnikiem szczególnie silnie wpływającym na wybór tej, a nie innej firmy;

sprawność kontaktu – problem wyboru rozmiaru, koloru czy wzoru, ale również specjalne życzenia dotyczące sposobu pakowania przedmiotu czy zmiany adresu dostawy – klienci borykają się z różnymi kłopotami i liczą, że biuro obsługi klienta pomoże im się z nimi uporać; szybki kontakt jest bardzo ważnym elementem, który można wykorzystać do zbudowania przewagi konkurencyjnej na silnie nasyconym rynku.


Wiele firm działających w internecie polega na usługach kurierskich, aby utrzymać swoją działalność i zadowolić klientów. Nie warto pozostawiać więc tej kwestii przypadkowi, lecz rozważyć różne możliwości, zanim dokonamy ostatecznego wyboru.
 

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama