Jak wygląda folder reklamowy?
Drukarnie specjalizujące się w tworzeniu materiałów reklamowych oferują klientom różnorodne produkty. Różnią się one konstrukcją, formatem oraz parametrami, co dotyczy również katalogów reklamowych. Folder może zawierać od 4 nawet do 256 stron, dlatego jego wygląd można porównać do książki. W zależności
od rodzaju, może mieć klejony brzeg, szyty lub spiralowany i oczkowy, umożliwiający wpięcie do segregatora.
Gdzie zamówić katalog produktów reklamowych?
Wykonywaniem materiałów promocyjnych zajmują się zakłady poligraficzne, które dysponują odpowiednim parkiem maszynowych. Brak takich firm w Twojej okolicy nie jest przeszkodą, gdyż obecnie usługi drukarni dostępne są przez internet. – Online można zamówić katalogi reklamowe, których cena jest znacznie niższa niż w stacjonarnych punktach. Takie rozwiązanie jest korzystne nie tylko ze względu na koszty, ale także wygodę – wyjaśnia przedstawiciel drukarni internetowej OpenPrint.
Możesz zlecić projektowanie katalogów firmowych lub samodzielnie stworzyć foldery i katalogi reklamowe w drukarni OpenPrint, korzystając z kreatora.
Katalogi reklamowe – cena
W przeciwieństwie do innych form reklamy, koszt wyprodukowania folderów wcale nie jest taki wysoki. Nie oznacza to, że katalogi są mniej skuteczne niż np. wielkoformatowe bilbordy czy akcje marketingowe prowadzone w internecie. Koszt wykonania 5 szt. katalogów szytych wynosi mniej niż 100 zł, a przy większych nakładach jest jeszcze niższy. Aby jednak takie foldery należycie spełniły swoją funkcję, muszą być odpowiednio przygotowane. Jaki rodzaj katalogu sprawdzi się w Twojej firmie?
Katalog reklamowy spiralowany
Folder ma nieść wartość wizerunkową dla Twojej firmy, dlatego musi być atrakcyjny dla odbiorcy. Oprócz ciekawej warstwy graficznej ważne jest jednak to, w jakiej formie zostanie wykonany. Podczas projektowania folderu reklamowego powinieneś zdecydować o sposobie zszycia poszczególnych kartek. Jedną z technik jest spięcie grzbietu za pomocą spirali. Takie rozwiązanie sprawdzi się, jeżeli katalog ma służyć do prezentacji oferty w bezpośrednim kontakcie z klientem.
Szyty katalog produktów reklamowych
Folder może mieć również formę szytą, która jest znacznie bardziej uniwersalna niż jego spiralowana wersja. To także wygodniejsze rozwiązanie, szczególnie jeżeli chcesz umieścić w broszurze dużą liczbę stron. Jak wygląda folder reklamowy z szytym brzegiem? Jak książka z kolorowymi, śliskimi stronami zadrukowanymi na papierze kredowym. Katalogi takie są atrakcyjne wizualnie, co ma korzystny wpływ na wizerunek marki. Sprawdzą się jako gadżet reklamowy rozdawany klientom, aby mogli w zaciszu domowym zapoznać się z jego zawartością.
Katalogi klejone
Ostatnim rodzajem jest model z klejonym brzegiem. Są to typowe katalogi produktów reklamowych, które charakteryzują się dużą objętością. Wykorzystuje się je zazwyczaj do prezentowania całej oferty wraz z opisem i ilustracjami. Klejone katalogi reklamowe mogą mieć nawet 256 stron, dlatego raczej nie sprawdzą się jako gadżet rozdawany klientom.
Bez względu na to, na jaki wariant się zdecydujesz, musisz pamiętać o odpowiednim zaprojektowaniu folderu. Tylko wtedy będziesz mógł oczekiwać, że inwestycja w katalogi przyniesie zamierzony efekt marketingowy.



