Marketing sklepu dla zwierząt
Skuteczna reklama i marketing sklepu zoologicznego pozwoli w pełni wykorzystać potencjał prowadzonego biznesu. W branży zoologicznej dosyć trudno wyróżnić się asortymentem, dlatego tak ważne jest opracowanie odpowiedniej kampanii reklamowej. Firmowa strona internetowa to oczywiście podstawa - stanie się ona firmową wizytówką, będzie pełnić funkcję informacyjną i pomoże pozyskać nowych klientów i generować sprzedaż. Witryna musi być optymalizowana i pozycjonowana, aby uzyskać jak najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. W poprawieniu widoczności witryny pomoże nie tylko jej optymalizacja, ale też linkowanie. Można to osiągnąć np. poprzez dystrybucję ciekawych i angażujących treści na portalach branżowych i blogach - artykuły sponsorowane z linkowaniem. Content marketing służy też do budowania wizerunku eksperta w danej branży i zwiększenia zaufania do marki, co ułatwia zdobycie nowych klientów.
Dodawane treści muszą być ciekawe, unikalne i nieść realną wartość. Mogą mieć charakter edukacyjny lub informacyjny. Dodatkowo warto założyć firmowego bloga i regularnie publikować na nim artykuły zawierające dobrze dobrane frazy kluczowe. Właścicieli zwierząt interesuje to, jak o nie prawidłowo dbać, opiekować się nimi. Wystarczy wpleść w treść odnośniki do oferowanych w sklepie produktów, aby zwiększyć zainteresowanie nimi i sprzedaż. Pozycjonowanie strony internetowej przekłada się na wzrost jej funkcjonalności i atrakcyjności, zapewnia długotrwałe efekty, kieruje do sklepu klientów zdecydowanych na zakup. Działania SEO pozwalają na wzmocnienie pozycji marki na rynku, ale należy powierzyć je doświadczonych specjalistom.
Skuteczny sklepu dla zwierząt, czyli jak zwiększyć zainteresowanie i sprzedaż?
Pozycjonowanie firmowej strony internetowej to jedno, ale warto zainwestować też w Google Ads, czyli w skuteczną reklamę sklepu zoologicznego. Płatne kampanie można skierować dokładnie do swojej grupy docelowej, poznając jej potrzeby, zainteresowania, preferencje. Linki sponsorowane dotrą do potencjalnych klientów, czyli osób rzeczywiście zainteresowanych ofertą. Płatność naliczana jest nie za wyświetlenie reklamy, ale za kliknięcie i przeniesienie Internauty na stronę docelową. Do dyspozycji mamy również graficzne reklamy banerowe.
Remarketing to doskonały sposób na domknięcie lejka sprzedaży. Pozwoli dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili już stronę, przypomnieć im o sobie. Można wyświetlać banery klientom, którzy dokonali już zakupu w sklepie lub dotrzeć do osób, które z jakichś powodów zrezygnowały ze sfinalizowania transakcji. Godnym polecenia narzędziem reklamowym jest też Google Merchant Center, za pomocą którego można wypromować poszczególne produkty. W reklamie znajduje się zdjęcie, nazwa produktu i jego zdjęcie. W przypadku Google Ads do dyspozycji jest mnóstwo form reklamy, można liczyć na praktycznie natychmiastowe rezultaty i szeroki zakres działania. Google udostępnia też pomocne statystyki i analizy, dzięki którym można stworzyć jeszcze skuteczniejszą kampanię reklamową.
Jak promować swój sklep zoologiczny?
Mając zoologiczny sklep internetowy, warto reklamować się w social media. Bardzo skuteczna jest reklama przez Facebook Ads z względu na wiele opcji targetowania, czyli możliwości dotarcia do określonej grupy docelowej. Media społecznościowe oferują różne formaty reklamowe i metody rozliczania. Skupiają one miliony użytkowników, wśród których znajdują się potencjalni klienci. Płatne reklamy w social media to skuteczny sposób na wypromowanie sklepu zoologicznego i firmowego fanpage'a. Za pomocą social mediów można informować klientów o nowościach, promocjach, wpisach na blogu.
W zaangażowaniu swoich odbiorców i zwróceniu na siebie uwagi pomoże pokazanie, że jest się profesjonalistą w swojej dziedzinie. Wszystkie przekazywane materiały wizualne muszą być atrakcyjne. Warto pomagać klientom w znalezieniu rozwiązania ich problemów. Chodzi tutaj o pokazanie, że oferowane produkty lub usługi mogą polepszyć ich życie. Świetną opcją na Instagramie jest funkcja Zakupy, która umożliwia sprzedawanie swoich produktów przez ten serwis.
Wizytówka w Google Moja Firma i pojawienie się w Mapach Google to obecnie bardzo istotne elementy w każdej strategii reklamowej. Klientom będzie zdobywanie łatwiej odnaleźć sklep (nie tylko na mapach Google, ale też w wyszukiwarce), uczynić go bardziej wiarygodnym. Google Mój Firma to bezpośredni łącznik z klientami.
Chcesz dowiedzieć się więcej o reklamowaniu sklepu dla zwierząt? Odwiedź bloga Warszawskiej Grupy Mediowej - agencji, która pomaga generować sprzedaż i dbać o doby wizerunek!



