Jak wybrać rozmiar szafy do biura?
Jednym z najważniejszych kryteriów wyboru szafy biurowej jest jej rozmiar. Szafa musi być na tyle duża, żeby pomieścić wszystkie niezbędne nam dokumenty i akcesoria. Z drugiej strony niezwykle ważne jest, by była ona dopasowana do wielkości naszego biura. Jeżeli nasze biuro jest niewielkie, ale przechowujemy w nim duże ilości dokumentów, dobrym rozwiązaniem może okazać się zakup szafy wysokiej (wysokie meble pozwolą nam najlepiej wykorzystać dostępną przestrzeń). Ekspert z salonu mebli biurowych w Katowicach radzi, żeby do małych biur kupować szafy z przesuwanymi drzwiami (żeby je otworzyć nie potrzebujemy dodatkowego miejsca).
W przypadku małych i niewymiarowych biur dobrym pomysłem wydaje się zakup szafy na wymiar. Jest ona nieco droższa niż meble o wymiarach uniwersalnych, jednak należy potraktować ją jako inwestycję na lata.
Ergonomiczne szafy biurowe
Najlepsze szafy biurowe są ergonomiczne. Korzystanie z nich powinno być dla naszych pracowników możliwe jak najbardziej komfortowe. Otwieranie szafy nie powinno wymagać użycia siły, natomiast najważniejsze i najczęściej używane dokumenty powinny znajdować się na takiej wysokości, żeby nie trzeba było po nie sięgać lub się schylać.
Ergonomiczna szafa biurowa jest pojemna, a dodatkowo posiada półki różnej wielkości (co pozwala na umieszczenie w niej różnorodnych dokumentów). Półki muszą być wytrzymałe, w przeciwnym razie mogą ulec uszkodzeniu na skutek ciężaru licznych dokumentów.
Oprócz półek szafa powinna posiadać zamykane na klucz szuflady i szafki, w których będziemy przechowywać przedmioty szczególnie wartościowe.
Warto pamiętać, że szafa w biurze nie musi spełniać jedynie funkcji miejsca do przechowywania dokumentacji. W większych biurach (na przykład w biurach typu open space) można potraktować ją jako ściankę działową rozdzielającą dwa stanowiska pracy lub dzielącą strefę pracy od strefy wypoczynku.
Ekspert z salonu mebli biurowych z Katowic: szafa dopasowana do specyfiki działalności firmy
Dobra szafa biurowa to taka, która pasuje do profilu naszej firmy. Powinny się w niej znajdować takie półki, szafki i szuflady, w których będziemy mogli przechowywać takie dokumenty i akcesoria, z których najczęściej korzystamy w firmie. Jeżeli większość naszej dokumentacji jest poufna, odpowiednim wyborem będzie szafa posiadająca solidne zamki.
Wielu przedsiębiorców przechowujących w szafie wartościowe dokumenty i przedmioty decyduje się na zakup ciężkiej, metalowej szafy z sejfem, które charakteryzuje się zwiększoną odpornością na działanie ognia i wilgoci.
Szafa pasująca do stylistyki biura
Ważne jest, żeby szafa pasowała do wystroju całego biura. Jeżeli większość naszych mebli biurowych wykonana jest z drewna, warto rozważyć zakup solidnej, drewnianej szafy. Dobrą praktyką jest kupowanie szaf od renomowanych producentów mebli biurowych. Oferują nam oni wyroby najwyższej jakości, zaprojektowane przez najlepszych doświadczonych projektantów mebli biurowych. Szafy z ich oferty często objęte są wieloletnią gwarancją, co oznacza, że możemy złożyć reklamację, gdyby nie spełniły naszych oczekiwań.



