O tym, że zdjęcia produktowe to podstawa każdego e-sklepu i w zasadzie jakiejkolwiek sprzedaży na odległość nikogo w dzisiejszych czasach nie trzeba przekonywać. Często jednak okazuje się, że oferty mają bardzo małą ilość fotografii przedstawiających produkt. Nierzadko jest to tylko jedno zdjęcie. Poniżej doradzimy ile zdjęć produktowych warto wykonać, a także na co zwrócić uwagę aby oferta była kompletna i satysfakcjonująca w oczach klientów.
Jedno zdjęcie produktowe to zdecydowanie za mało
Na samym początku zwrócimy uwagę jak nie powinna wyglądać karta produktu. Jedno zdjęcie w dzisiejszych standardach e-commerce jest niedopuszczalne choć wciąż często spotykane. Wielu dystrybutorów i hurtowników udostępnia takie fotografie swoim odbiorcom. Najczęściej przedstawia ono produkt z przodu lub lekko z góry, pod kątem. Może być to dobra fotografia na miniaturę, jako zdjęcie główne. Nie spełni jednak oczekiwań coraz bardziej wymagających klientów. Warto również dodać, że jeśli sprzedajemy nasze towary na przykład na portalach aukcyjnych, oferty z większą ilością zdjęć produktowych mogą być lepiej pozycjonowane na liście produktów. Daje to więc oczywistą i szybką przewagę nad konkurencją.
Sprawdź wytyczne na zdjęcia produktowe allegro https://www.fotographia.pl/jak-zrobic-zdjecia-na-allegro/
Ilość, a jakość zdjęć produktu
Wyjaśniliśmy już czemu jedna fotografia przedmiotu nie jest dobrym pomysłem. Nie ma również sensu umieszczać dziesiątek niemal identycznych zdjęć, które nie wnoszą nic nowego do oferty. Zdecydowanie bardziej warto skupić się na kilku, kilkunastu dobrej jakości zdjęciach produktowych, które powinny w zupełności wyczerpać temat naszej oferty. Ważny jest odpowiedni plan działania. Planując ujęcia wcześniej możemy skupić się na pokazaniu tego co najważniejsze, wszystkich cech i funkcji produktu.
Najpopularniejsze ujęcia dla niemal każdego rodzaju przedmiotu
Na koniec przedstawiamy kilka najpopularniejszych kadrów na udane zdjęcia produktowe niemal w każdej sytuacji. Pomogą one przedstawić produkt w sposób wyczerpujący, jednocześnie bez potrzeby tworzenia wielu podobnych ujęć.
Zdjęcie główne produktu - idealne na miniaturkę
To bardzo ważne ujęcie, które może zachęcić lub zniechęcić użytkownika do kliknięcia oferty. Miniaturka powinna przekazywać możliwie jak najwięcej informacji o produkcie. Świetnie sprawdzi się tu zdjęcie produktu lekko z góry i pod skosem. Dzięki temu widzimy jego przód, górę oraz bok. Miniatura powinna być możliwie czytelna. Starajmy się aby produkt na zdjęciu wypełniał możliwie dużą część kadru.
Kilka zdjęć ogólnych
W zależności od przedmiotu, może to być od jednego do trzech zdjęć produktu z różnych stron. Można je wykonywać pod kątem dziewięćdziesięciu stopni lub analogicznie do miniatury, dzięki czemu obejmiemy na jednym zdjęciu różne aspekty przedmiotu.
Zdjęcia detali i funkcji przedmiotu
Jeśli produkt ma funkcje czy cechy warte pokazania dla internauty, warto to zrobić właśnie na zdjęciach. Może to być zbliżenie na wyświetlacz czy panel sterowania w przypadku elektroniku lub na przykład materiał i wykończenie ubrania. To bardzo lubiane wśród klientów zdjęcia produktów. Pozwalają one zapoznać się z ofertą tak dokładnie jak gdyby trzymali przedmiot w ręku.
Inne zdjęcia produktu jakie warto mieć w ofercie
Jeśli chcemy aby nasza oferta była naprawdę atrakcyjna możemy pokusić się o kilka dodatkowych pomysłów na zdjęcia produktów. Jednym z nich może być sfotografowanie przedmiotu w ciekawej aranżacji. To z pewnością ożywi każdą kartę produktu. Innym pomysłem na pokazanie użyteczności produktu może być wykonanie zdjęcia przedmiotu w jego codziennym zastosowaniu.
Artykuł powstał na bazie naszego wpisu blogowego: https://www.fotographia.pl/ile-fotografii-produktowych-wykonac-dla-kazdego-przedmiotu/



