Potrzeby i oczekiwania
Przed rozpoczęciem współpracy z firmą doradztwa personalnego należy określić podstawowe potrzeby i oczekiwania związane z konkretnym projektem rekrutacyjnym lub usługami wspierającymi. Jeśli myślisz o zatrudnieniu dodatkowych osób, opisz, kogo szukasz – czym dana osoba będzie się zajmować? Jakie kompetencje twarde i miękkie musi posiadać, żeby piastować dane stanowisko?
Jeżeli szukasz pomocy w innych aspektach funkcjonowania firmy, opisz, co chcesz zmienić – może sposób komunikacji z pracownikami? Zależy Ci na tym, żeby poprawić wizerunek firmy wśród obecnych lub przyszłych pracowników? Może potrzebujesz wsparcia w zarządzaniu dokumentacją personalną osób zatrudnionych?
Samodzielne rozeznanie potrzeb i oczekiwań ułatwi rozmowę ze specjalistą z firmy doradztwa personalnego. Być może w trakcie takiego spotkania dostrzeżesz, że także inne obszary wymagają wsparcia z zewnątrz.
Sposoby działania
Dowiedz się, z jakich metod i narzędzi korzysta firma doradztwa personalnego.
- Czy w procesach rekrutacyjnych wykorzystuje sesje Assessment Center, aby wyłonić najlepszych kandydatów?
- Czy w działaniach Employer Brandingowych uwzględnia badania wizerunku marki?
- Czy oferuje usługę oceny pracowniczej 360 stopni?
- Czy do prowadzenia działań Payroll wykorzystuje nowoczesne narzędzia informatyczne, które gwarantują bezpieczeństwo poufnych danych osobowych?
To tylko kilka podstawowych pytań, które warto zadać przed rozpoczęciem współpracy. Warto upewnić się, że firma działa w sposób przemyślany i skuteczny.
Transparentne warunki współpracy
Omów szczegóły dotyczące warunków płatności, terminów oraz sposobu rozliczania. Dowiedz się, w jaki sposób firma doradztwa personalnego monitoruje efekty pracy. Przed podpisaniem umowy obie strony powinny ustalić, jak powinno wyglądać raportowanie wyników.
Zasady komunikacji
Komunikacja to jeden z kluczowych aspektów współpracy z firmą doradztwa personalnego. Dowiedz się, jak często możesz liczyć na feedback ze strony osób odpowiedzialnych za prowadzenie Twoich projektów rekrutacyjnych, szkoleń, kampanii Employer Brandingowych lub realizujących inne usługi dla Twojej firmy. Zasady komunikacji powinny być jasne dla każdej ze stron. Jeśli już po pierwszych rozmowach z przedstawicielem firmy widzisz sygnały, które mogą świadczyć o potencjalnych trudnościach komunikacyjnych po nawiązaniu współpracy, zgłoś problem na etapie przygotowywania oferty lub rozważ współpracę z innym podmiotem.
Doświadczonych specjalistów doradztwa personalnego szukaj na https://hrk.pl/.



