Sąsiedztwo dużego osiedla, przedszkola i żłobka z drogą wojewódzką prowadzącą w kierunku Wrocławia to przepis na spore korki, zwłaszcza w godzinach szczytu. Z tematem rozwiązania kłopotu komunikacyjnego zmierzyła się na zlecenie miasta specjalistyczna firma .
Badania przeprowadzone w listopadzie tego roku przez firmę Ecosystem posłużyły do stworzenia koncepcji przebudowy skrzyżowania ul. Korczaka i Wrocławskiej w Dzierżoniowie.
- Było sporo głosów, że rondo w tym miejscu byłby dobrym rozwiązaniem. Prowadziliśmy w tym temacie negocjacje z zarządcą drogi wojewódzkiej. Otrzymaliśmy nawet zapewnienie, że jeśli warunki pozwolą na jego budowę, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei zgodzi się na takie rozwiązanie – mówi @Radosław Michałek, wiceburmistrz Dzierżoniowa.
Badania wskazały, że jedynym możliwym i bezpiecznym rozwiązaniem, które może być zrealizowane na skrzyżowaniu Korczaka z Wrocławską, jest stworzenie osobnego pasa ruchu do prawoskrętu.
Zgodnie z przedstawionymi wynikami obliczeń planowana przebudowa pozwoli zwiększyć przepustowość wlotu ul. Korczaka o ok. 21% z 284 pojazdów na godzinę do 343 pojazdów na godzinę. Dzięki temu średnia czasu oczekiwania pojazdu na wyjazd z ul. Korczaka zmaleje o ok. 60% (z 83.6s do 35.3s).
Ekspertyza wskazuje jednoznacznie, że ze względu na lokalizację skrzyżowania na terenie zabudowanym, ograniczona jest możliwość przebudowy na skrzyżowanie typu rondo. Załączona grafika obrazuje, jak duży obszar byłby potrzebny do wybudowania takiego skrzyżowania.
Dobrą wiadomością jest też to, że miasto planuje w kolejnych latach budowę tzw. drogi średnicowej, co z pewnością rozładuje ruch w rejonie osiedla Różnego i domków jednorodzinnych (z wylotem przy granicy miasta, z planowanym rondem).





Napisz komentarz
Komentarze