Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Bielawa będzie miała niemalże kolej miejską

Dolny Śląsk chce rewitalizować kolejny odcinek sieci kolejowej, który przejął na własność kilka lat temu. Tym razem chodzi o fragment linii nr 318 na terenie Bielawy. Dzięki temu miasto ma zyskać dwa kolejne przystanki kolejowe. Inwestycja ma potrwać osiem miesięcy.
  • Źródło: Rynek Kolejowy - https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/bielawa-bedzie-miala-niemalze-kolej-miejska-118200.html?fbclid=IwAR16Io3TZVvsigzVIMc9bFP1Z705xENLiWmQ__6mHBOeQ0bnK9LENX63P54_aem_ASvv4Gs2UCGhb
Bielawa będzie miała niemalże kolej miejską

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei rozpisała właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji oraz wykonanie właściwych prac budowlanych przy rewitalizacji fragmentu linii kolejowej nr 318, Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia, od przystanku Bielawa Nowa w km. 24+300 do przystanku Bielawa Zachodnia w km. 28+295. Województwo przejęło ten odcinek w 2019 roku.

Dzięki temu zadaniu Bielawa, 28-tysięczne miasto w powiecie dzierżoniowskim, zyska dwa dodatkowe przystanki kolejowe, a pociągi jeszcze lepiej obsłużą miasto. W tym miejscu warto przypomnieć, że pociągi wróciły do Bielawy w 2019 roku.



Kompleksowa rewitalizacja, choć wciąż bez urządzeń sterowania ruchem kolejowym

Zadanie obejmie zaprojektowanie i całkowitą odbudowę opisywanego odcinka. Jak czytamy bowiem w Programie Funkcjonalno-Użytkowym “Stan istniejący w zakresie infrastruktury branży torowej przedstawia jedynie domyślny przebieg linii kolejowej w terenie. Po istniejącej kiedyś linii kolejowej pozostała budowla ziemna – nasyp lub przekop oraz obiekty inżynieryjne. Brak jest zabudowanej nawierzchni torowej, zarówno w torze jak i na przejazdach”.

Rewitalizowana linia ma być jednotorową linią kategorii trzeciej, a pociągi mają się na niej rozpędzać do maksymalnie 80 km/h, choć w niektórych miejscach zwolnią do 60 i 70 km/h. Dopuszczalny nacisk na oś to 200 kN. Odcinek zostanie wykonany w formie toru klasycznego, z szyn S49. Na przystanku Bielawa Nowa ma pojawić się kozioł oporowy.

Prace obejmą także wzmocnienie podtorza oraz wykonanie odwodnienia. Ponadto wykonawca będzie musiał odtworzyć i zmodernizować obiekty inżynieryjne, w zależności od danego obiektu. Projekt nie obejmie wybudowania jakichkolwiek urządzeń sterowania ruchem kolejowym (obecnie pociągi do i z Bielawy kursują zrewitalizowaną linią nr 341, która również nie ma żadnych urządzeń sterowniczych). Ogranicza to przepustowość odcinka, bowiem dyżurny ruchu z Dzierżoniowa może wpuścić kolejny pociąg na tę linię dopiero wtedy, gdy pociąg z Bielawy do Wrocławia opuści już linię 341.

Dwa nowe przystanki

W ramach zadania zostaną wykonane dwa przystanki osobowe, jeden nowy - Bielawa Camping Sudety (zlokalizowany w 26,2 kilometrze linii nr 318 oraz jeden odbudowany - Bielawa Nowa. Na obu powstaną jednokrawędziowe perony o długości 100 metrów oraz wysokości 55 centymetrów. Ich szerokość wyniesie 3,7 metra. Na peronach pojawią się wiaty, ławki, kosze na śmieci, tablice rozkładowe oraz tablice z nazwą danego przystanku.

Wykonanie zamówienia (projektu oraz prac budowlanych) ma zająć osiem miesięcy od dnia zawarcia umowy.


Podziel się
Oceń

Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama