Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Ruszyła akcja "Masz jaja? Idź się zbadaj!"

Spółka “Nowy Szpital Wojewódzki” wystartowała z kampanią profilaktyczną pod hasłem „Masz jaja? Idź się zbadaj”. Inicjatywa skierowana jest do mężczyzn w różnym wieku i ma na celu zwiększenie świadomości na temat raka prostaty i jądra.
Ruszyła akcja "Masz jaja? Idź się zbadaj!"

 

Spółka “Nowy Szpital Wojewódzki” podejmuje inicjatywę, która ma na celu promocję badań profilaktycznych w kierunku męskich nowotwór. Akcja, nosząca hasło "Masz jaja? Idź się zbadaj!", ma wzmocnić przekaz na temat zdrowego stylu życia.

- Chcemy, aby kampania  była nie tylko akcją edukacyjną, ale również pretekstem do rozmów na temat zdrowego stylu życia bez względu na wiek czy status materialny. Pamiętajmy, że każdy z nas ma tylko jedno zdrowie i jedno życie – mówi Łukasz Dudkowski, prezes zarządu spółki “Nowy Szpital Wojewódzki”.

W ramach kampanii powstał spot, w którym mężczyźni reprezentujący różne środowiska i zawody zachęcają innych do badań. W filmie wykorzystano motyw jajka. Wystąpili w nim m.in Maciej Janowski, wrocławski żużlowiec, Maciej Zieliński, legenda koszykarskiego Śląska Wrocław i Jacek Magiera, trener klubu piłkarskiego WKS Śląsk Wrocław.

- Nasza kampania to ważny krok w stronę budowania świadomości zdrowotnej wśród mężczyzn. Jesteśmy przekonani, że dzięki wspólnemu wysiłkowi lokalnej społeczności i zaangażowaniu m.in. znakomitych przedstawicieli świata sportu  uda nam się dotrzeć do mieszkańców Dolnego Śląska z ważnym  przesłaniem troski o swoje zdrowie - dodaje Łukasz Dudkowski, prezes zarządu spółki Nowy Szpital Wojewódzki.

Męskie soboty” dla zdrowia

W ramach kampanii szpital im. Marciniaka zachęca do wzięcia udziału w bezpłatnych badaniach diagnostycznych w kierunku nowotworów prostaty i jądra. W sobotę 25 listopada w godz. 8:00-12:00 organizatorzy zapraszają na badania USG i PSA w Poradni Urologicznej na parterze szpitala. Na bezpłatne badania obowiązują zapisy pod nr tel.71 306 42 73 w godz. 7:30-14:00 od poniedziałku 20.11 do piątku 24.11. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Katarzyna Kapuścińska, dyrektorka szpitala im. Marciniaka podkreśla: zdrowie dolnoślązaków to także nasza odpowiedzialność. Wierzę, że włączenie się w nasze wspólne działania przyczyni się do zmiany myślenia o profilaktyce wśród mężczyzn.

- Listopad to dla nas urologów to akcja movember zapoczątkowana w Australii, jej symbolem są wąsy. W ten sposób chciano zwrócić uwagę mężczyzn i całego społeczeństwa na problem raka jądra u mężczyzn. Aktualnie została rozprzestrzeniona na profilaktykę chorób nowotworowych prostaty. Jest to kampania, która ma na celu wczesne wykrycie choroby nowotworowej narządów płciowych u mężczyzn, co pozwoli na prawidłowe leczenie. Wczesne wykrycie daje 100% wyleczenie - dodaje dr n. med. Zenony Jabłońskiej, lekarz kierujący Oddziałem Urologii i Onkologii Urologicznej.

Sportowcy za profilaktyką

Do inicjatywy poza wymienionymi sportowcami, dołączył także Adrian Mihułka, zawodnik Gwardii Wrocław. Mamy nadzieję, że ich zaangażowanie pomoże zwrócić uwagę na problem regularnych badań wśród mężczyzn - bo, jak wiadomo - panowie sami do badań się nie garną. 

- Panowie, razem możemy obalać stereotypy. Badanie się w kierunku raka prostaty i jąder  to nasza gra o zdrowie. Dlatego, masz jaja, chłopie? To idź się zbadaj – zachęca Maciej Zieliński, legenda koszykarskiego Śląska Wrocław.

Świadomość to fundament

Zachorowalność na raka gruczołu krokowego w krajach wysokorozwiniętych, w tym w Polsce, systematycznie wzrasta. Z ostatnich danych wynika, że co roku umiera z jego powodu ok. 5 tys. mężczyzn. Szacuje się, że co 3 mężczyzna w wieku od 50 do 80 lat oraz 80% mężczyzn po 80 roku życia zachoruje na raka prostaty. Ryzyko zachorowania wzrasta wraz z wiekiem i dotyczy mężczyzn po 45. roku życia.

Kampania potrwa do 30 listopada. Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na profilu facebookowym „Masz jaja? Idź się zbadaj”.


Podziel się
Oceń

Komentarze
Reklama
News will be here
Reklama
News will be here
Reklama