W latach 2019 - 2022 na terenach wokół Jeziora Bielawskiego:
- powiększono obszar pola biwakowego,
- uruchomiona została wypożyczalnia rowerów górskich, hulajnóg i gokartów,
- wzbogacono ofertę wypożyczalni sprzętu pływającego,
- zmodernizowano boiska do koszykówki oraz ściankę tenisową,
- zmodernizowano stanowiska do grilowania, zlokalizowane na wyspie,
- dokonano nowych nasadzeń roślinności nisko i wysokopiennej,
- uruchomiano wakacyjny parking płatny,
- zamontowano pawilon na polu namiotowym, w którym uruchomiona została recepcja,
- przy kompleksie sanitarnym przygotowano zlewnię "szarej wody" dla kamperów,
- zainstalowano "ruską banię",
- powstał sklepik sezonowy przy basenie odkrytym,
- cały obszar wyposażono w sieć „wifi”,
- uruchomiono letnie seanse Bielawskiego Kina Plenerowego,
- uruchomiono Beach Box i Surf Box,
- otwarto lokal gastronomiczny pn. „Przystań Tu."
Istotnym krokiem w tworzeniu nowoczesnego produktu turystycznego było opracowanie logotypu Campingu "Sudety" oraz jego intensywna promocja w telewizji, radiu, na billboardach, a także w internecie.
Kampania promocyjna przyniosła bardzo dobre efekty. W ciągu ostatnich 3 miesięcy (kwiecień - czerwiec 2022 r.) w wyszukiwarce google wizytówka campingu wyświetliła się aż 384.000 razy, w tym 2.200 razy przekierowano internautów na stronę "Sudetów", 4.450 razy padło zapytanie o trasę dojazdu i wykonano 245 przekierowań bezpośrednio na telefon recepcji.
Dzięki tym działaniom turyści odwiedzający Bielawę kierują się w jedno konkretne miejsce, które oferuje szereg atrakcji i rozrywek, zarówno w dzień, jak i po zmierzchu.
W efekcie, w ciągu II kwartału br. Camping "Sudety" odwiedziło kilkadziesiąt tysięcy ludzi. Na polu biwakowym nocowali turyści z ponad 150 miast i miasteczek całej Polski, w tym m.in. z Władysławowa, Gdyni, Szczecina, Gorzowa Wlkp., Poznania, Warszawy, Krakowa, Rzeszowa i Wrocławia.
Ponadto do Bielawy zjechali również "camperowcy" z Wielkiej Brytanii, Danii, Niemiec, Czech, Słowacji oraz Estonii.
Dzięki takiemu "oblężeniu" turystów, Gmina Bielawa wzbogaciła się o kwotę 176.792 zł. Ten sukces finansowy był możliwy m.in. dzięki działalności:
- pola biwakowego - łączny przychód - 52.951 zł
- basenu - łączny przychód - 38.570 zł
- parkingu - łączny przychód - 22.819 zł
- kąpieliska przy plaży - łączny przychód - 14.211 zł
- wypożyczalni sprzętu pływającego - łączny przychód - 6.478 zł
- sklepiku i wypożyczalni rowerów - łączny przychód - 4.817 zł
Ponadto z tytułu dzierżawy terenów kasę miejską zasiliło 36.946 zł.
Wpływy osiągane z oferowanych usług pozwolą na pokrycie części kosztów związanych z utrzymaniem całego ośrodka w tym: zatrudnieniem personelu, wywozem nieczystości, sprzątaniem terenu, zapewnieniem zaplecza sanitarnego itd.
Zanosi się, że III kwartał br. będzie równie dobry. Szczegółowe informacje w tym zakresie opublikuję w połowie października.





Napisz komentarz
Komentarze