Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

PKP chce zlikwidować pociągi łączące ziemię kłodzką z Warszawą i Gdynią

Jak poinformował naszą redakcję Grzegorz Oleś, Prezes Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych, od grudnia 2022r. PKP INTERCITY chce zlikwidować pociągi łączące ziemię kłodzką z Warszawą i Gdynią. Od stycznia 2021 miasta takie jak Polanica - Zdrój, Kłodzko, Bardo czy Kamieniec Ząbkowicki, po wielu latach przerwy odzyskały bezpośrednie, codzienne połączenia kolejowe z Warszawą, Poznaniem, Bydgoszczą i Trójmiastem. Wszystko za sprawą wprowadzenia do rozkładu jazdy dwóch pociągów uruchamianych przez PKP INTERCITY TLK ROZEWIE z Polanicy-Zdroju do Gdyni i TLK KORMORAN z Polanicy- Zdroju do Olsztyna p. Katowice, Warszawę.
PKP chce zlikwidować pociągi łączące ziemię kłodzką z Warszawą i Gdynią

Autor: KODLK

Jak dodał Grzegorz Oleś, "oba połączenia a zwłaszcza TLK KORMORAN cieszą się sporym zainteresowaniem wśród mieszkańców miast położonych na terenie ziemi kłodzkiej. O połączenia te starał się przez wiele lat Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. Niestety z nieoficjalnych informacji, które otrzymują członkowie KODLK wynika, że połączenie z Warszawą i Olsztynem ma zostać zlikwidowane od grudnia 2022! W związku z tym, że pociąg ten ma obieg z pociągiem TLK ROZEWIE do Gdyni to i to drugie bezpośrednie połączenie kolejowe codzienne będzie zlikwidowane! Dla mieszkańców oznacza to ponowne przesiadki i komplikacje w dotarciu do  stolicy czy Trójmiasta!  Co prawda w rozkładzie jazdy pozostanie bezpośrednie połączenie kolejowe Kudowy i Kłodzka z Warszawą oraz Kłodzka z Katowicami na zasadzie kursowania pociągów IC ŚNIEŻKA do Warszawy i TLK WETLINA do Zagórza, ale te pociągi kursują tylko w soboty i niedziele. To skandal, zwłaszcza że pociągi charakteryzują się dobrą frekwencją i jeżdżą dopiero od stycznia 2021. Dodatkowo zostały uruchomione w czasach Pandemii COVID-19 która dla transportu zbiorowego okazała się dość bolesna i odbiła się w znacznym stopniu na podróżowaniu. Połączenia są o tyle ważne, że uzupełniają i tak słabą ofertę pociągów regionalnych na linii 276. Ministerstwo Infrastruktury planuje uruchomienie dwóch par połączeń relacji Jelenia Góra- Warszawa przez Kłodzko, Paczków, Otmuchów, Nysę ale to dopiero od rozkładu jazdy 2024/25, a w stronę Trójmiasta pociągi Praga- Gdynia p. Kłodzko od rozkładu jazdy 2023/24. Do tej pory pociągi TLK KORMORAN TLK ROZEWIE  mogłyby nadal kursować, jak obecnie. Zabieranie tych połączeń spowoduje po raz kolejny odpływ pasażerów na linii kolejowej 276! Likwidacja połączeń jest tym bardziej niezrozumiała w sytuacji, kiedy Ministerstwo Infrastruktury ma te pociągi w planach na rozkład jazdy 2022/23- natomiast PKP INTERCITY planuje ich likwidację. Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych zamierza o sprawie poinformować wszystkie dolnośląskie i opolskie media, jak również zaangażować w sprawę samorządy i władze województw opolskiego i dolnośląskiego Jedno jest pewne- pociągi do Warszawy i Gdyni na lk 276 muszą pozostać!"


Podziel się
Oceń

Komentarze
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama