Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

MIESZKANIEC POWIATU KŁODZKIEGO STRACIŁ 33 000 ZŁOTYCH

Kłodzcy policjanci ponownie ostrzegają przed oszustami, którzy różnymi metodami próbują wyłudzić pieniądze od mieszkańców naszego powiatu. We wtorek 8 lutego 33-letni mieszkaniec powiatu kłodzkiego padł ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku” i łącznie utracił 33 000 złotych. Pamiętajmy, że tylko nasza ostrożność i czujność co do przekazywanych informacji spowodują, że nie staniemy się ofiarą oszustwa.
MIESZKANIEC POWIATU KŁODZKIEGO STRACIŁ 33 000 ZŁOTYCH

Do mieszkańca powiatu kłodzkiego zadzwonił oszust podający się za pracownika banku. Podstępem wprowadził go w błąd podając informację, że pieniądze pokrzywdzonego zgromadzone na jego koncie są zagrożone, a ponadto odnotowano już  próbę włamania na jego konto bankowe. Mężczyzna niestety zaufał oszustowi i w obawie o swoje środki wykonywał jego polecania związane między innymi z licznymi przelewami pieniężnymi, także przy podaniu kodów Blik. Pokrzywdzony, gdy się zorientował, powiadomił o tym fakcie Policję. 

Jak uchronić się przed działaniem oszustów?

  • pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. Nigdy nikomu nie udostępniaj swojego konta bankowego i danych logowania;

  • jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do obsługi zdalnego pulpitu, np. AnyDesk , możesz być pewien, że to oszustwo;

  • jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku (najlepiej z innego telefonu);

  • osoba kontaktująca się w imieniu banku nigdy nie poprosi nas o dane do logowania, podanie kodu BLIK.

Info: aspirant sztabowy Joanna Bielak, KPP Kłodzko

 


Podziel się
Oceń

Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama