Pierwszą zabawą-konkurencją w projekcie było stworzenie gigaplansz SUDOKU na sali gimnastycznej. Wcześniej przygotowany został plan planszy i zadania do wykonania. Pozostałą cześć tej popularnej japońskiej gry łamigłówkowej uczniowie uzupełniali samodzielnie. Ta konkurencja to była nie tylko doskonała zabawa, ale również nauka współpracy drużynowej i trening mózgu doskonalący logiczne myślenie. Zadania (oczywiście matematyczne), stanowiące stałą część planszy obejmowały zakres wiedzy programowej dla poszczególnych klas,
Druga część projektu pn. „owocowo-ułamkowy projekt FLAGA” została zrealizowana w świetlicy szkolnej. Uczestnicy mieli za zadanie ułożyć
z owoców flagi wylosowanych państw i napisać algorytm utworzenia flagi ułamkowym językiem. Ta część projektu przebiegała w mniejszych grupach.
Ostatnim punktem projektu były wieczorne potyczki – szyfrowane zagadki i kodowanki na dobranoc. Uczniowie w grupach 2-osobowych zmierzyli się z zadaniami wymagającymi dociekliwości i podjęcia wysiłku intelektualnego.
Zwycięska drużyna ostatniej z konkurencji otrzymała nagrody, a wszyscy uczestnicy drobne upominki.
Projekt został sfinansowany przez fundację mBank w ramach programu mPotęga. Programy, na które szkoły otrzymują dofinansowanie mają za zadanie zachęcać nauczycieli, rodziców i pasjonatów matematyki do kreatywności i nieszablonowych pomysłów.
Jako organizatorzy i koordynatorzy projektu mamy nadzieję, że otrzymana dotacja odczarowała matematykę i zachęciła dzieci i młodzież do rozwijania kreatywności i wyobraźni a także sprawiła, że czas spędzony w szkole w innowacyjnej formie był frajdą i dobrą zabawą, którą przeżyli wspólnie z rówieśnikami i nauczycielami.
Komentarze