Zaletą reklamy poprzez firmowe gadżety jest możliwość dostarczenia klientowi produkty, który będzie obecny w jego otoczeniu i oddziaływał na niego przez długi czas - dzięki temu firma oraz jej oferta jest ciągle obecna w głowie danej osoby. Dodatkowo gadżety reklamowe, które są w większości rozdawane za darmo na wydarzeniach branżowych czy w siedzibie firmy bądź dodawane jako gratis do zamówień bardzo podnoszą renomę firmy w oczach klienta oraz umacniają jej pozytywny wizerunek.
Kubek i ceramika jako gadżet reklamowy
Wśród pomysłów na gadżety reklamowe od lat królują długopisy, mazaki, smycze czy notesy. Innym pomysłem na świetnie prezentujący się gadżet reklamowy jest popularny kubek bądź inna ceramika (na przykład dzbanek do parzenia herbaty, kubek z talerzykiem). Gadżety tego typu sprawdzają się świetnie, ponieważ są funkcjonalne i praktyczne, dlatego też można je wykorzystać w codziennym życiu. Z reguły klienci są bardziej zainteresowani takimi przedmiotami, aniżeli gadżetami reklamowy, które wyłącznie ładnie się prezentują (jak chociażby figurki porcelanowe).
Nadruki na ceramice
Obecnie technologia daje szerokie możliwości stworzenia wytrzymałego i dobrej jakości nadruku na ceramice. W tym celu wykorzystuje się przede wszystkim tak zwany transfer na ceramice - kalkomania wykorzystuje w swoim działaniu metodę sitodruku pośredniego. W tej technologii zdobienia nanoszone są na kubek bądź inny produkt ceramiczny za pomocą specjalnego papieru (jak sama nazwa wskazuje - kalki), a następnie wypala się wzór w odpowiednich warunkach.
Wśród zalet kalkomanii wymienia się przede wszystkim możliwość stworzenia nadruku na dużej powierzchni - nie musi to być więc jedynie kubek, ale także większe przedmioty. Nadruk powstały w ten sposób jest odporny na działanie wody oraz czynników chemicznych, dlatego też przedmiot można myć zarówno ręcznie, jak i za pomocą zmywarki.
Transfer na ceramice daje bardzo szerokie możliwości personalizacji nadruku oraz przekazania najważniejszych informacji. Istnieje możliwość oprócz standardowego tekstu (w dowolnej wielkości - czcionka może mieć nawet jedynie 7pkt) umieścić na ceramice również obrazki czy zdjęcia - a wszystko to w bardzo dobrej jakości. Daje to bardzo dużo możliwości - każda zainteresowana firma może stworzyć coś, co będzie kojarzone z marką, nie jest ograniczona wyłącznie do prostych tekstów i sloganów reklamowych. Nadruk kalkomanią nie ma większych wad i jest bardzo wytrzymały, co sprawia, że uznawany za jedną z najbardziej konkurencyjnych metod nanoszenia nadruków na gadżety reklamowe.
Ilustracje pochodzą z https://gadzety-reklamowe.com/