Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Jak działają reklamy w Google? Jak dzięki nim zdobywać nowych klientów?

Dziś większość osób poszukuje informacji i pomocy w internecie. Dlatego jest to doskonała platforma do sprzedaży swoich produktów i usług. Jednak konkurencyjnych stron jest naprawdę dużo. Jak sprawić, aby użytkownicy internetu skorzystali właśnie z Twojej oferty? Jednym z rozwiązań są reklamy w Google, czyli Google Ads.  
  • 21.05.2020 14:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Jak działają reklamy w Google? Jak dzięki nim zdobywać nowych klientów?

Czym są Google Ads?

 

Google Ads to linki, które pojawiają się na początku lub na koniec wyników wyszukiwania. Mają dopisek „Reklama”. Są to linki płatne, które wyświetlają się na określone słowa wpisane do paska wyszukiwarki – tzw. frazy kluczowe. Dzięki temu, że wyświetlają się na samej górze i niosą odpowiedź na pytanie zadane przez internautę, są dobrym sposobem na zdobywanie użytkowników na stronę. A każdy użytkownik to potencjalny klient. Szacuje się, że w zależności od branży, około 1-3% osób, które wejdą na stronę, dokonają zakupu.

 

Reklamy Google a zaufanie

 

Dla wielu osób korzystanie z treści sponsorowanych w Google jest wygodne – szybko znajdują odpowiedź na swoje pytanie i nie muszą tracić czasu na szukanie odpowiedniego linka. Jednak są osoby, które niechętnie klikają w reklamy. Jak dotrzeć do takich klientów? Z pomocą przychodzi pozycjonowanie. Katowice czy Wrocław mają wiele agencji SEO, które specjalizują się w dbaniu o to, by strony ich klientów były wysoko w wynikach naturalnych (czyli niepłatnych, te które nie są związane z Google Ads). Jak to robią? Odpowiednio przygotowana technicznie strona i wartościowa dla użytkownika treść pełna słów kluczowych skutecznie wzmocnią jej pozycje w Google. Do tego dochodzi tzw. link-building, czyli znajdowanie wartościowych linków prowadzących do pozycjonowanej strony.

 

Czy reklamy w Google są drogie?

 

Google Ads operuje budżetem – to tylko od Ciebie zależy, ile chcesz wydać. Podczas gdy proste kampanie mogą być realizowane w kwocie nieco niższej od tysiąca złotych miesięcznie, największe marki wydają setki tysięcy. Z budżetu pobierana jest opłata tylko w momencie, gdy ktoś kliknie w Twój link. Zatem nie płacisz nic za samo wyświetlanie reklam, które chociażby budują znajomość marki i mogą działać sprzedażowo w dłuższym okresie czasu. Cena za takie kliknięcie zależy od konkurencyjności danej frazy kluczowej oraz liczby konkurencji. Może wynosić od kilkunastu groszy do nawet kilkudziesięciu złotych.

 

Podstawą jest dobra optymalizacja kampanii – przy odpowiednim testowaniu możliwe jest, że za kilka miesięcy za tę samą liczbę kliknięć będziesz płacił dużo mniej. Jeśli boisz się o przepalenie budżetu – zdaj się na pomoc profesjonalnej firmy, zajmującej się reklamami w Google.

--- Artykuł sponsorowany ---