Środa, 23.10.2019

Serwisy społecznościowe w centrum zainteresowania Polaków

  • 07.10.2019, 12:00
  • Grupa Tipmedia
Serwisy społecznościowe w centrum zainteresowania Polaków
Internauci w Polsce korzystają przede wszystkim z zasobów serwisów społecznościowych. Aż 72 proc. rodaków w wieku od 15 do 64 lat codziennie przegląda media społecznościowe i uznaje je za najważniejsze źródło informacji, zaś dla blisko połowy z nich internet jest integralną częścią życia. Jak często i w jaki sposób wykorzystujemy sferę social mediów?

Przybywa internautów i użytkowników serwisów społecznościowych

Hootsuite i We Are Social opublikowali raport „Digital 2019”, który jest cennym zbiorem informacji na temat sposobu wykorzystywania internetu, urządzeń mobilnych, social mediów oraz e-commerce na świecie. Z raportu wynika, że w 2018 roku pojawiło się 360 mln nowych użytkowników sieci, co daje 11 nowych internautów na sekundę i średnio 1 mln nowych osób w internecie każdego dnia. Na koniec 2018 roku połączenie z siecią miało 4,388 mld ludzi, czyli 57 proc. globalnej populacji. W Europie zaś jest 724,7 mln użytkowników internetu, którzy każdego dnia spędzają średnio 6,5 godziny w sieci.

Z danych aktualnych na styczeń 2019 roku wynika, że na świecie  z serwisów społecznościowych korzysta 3,484 mld użytkowników. Social media każdego roku zyskują na znaczeniu. Aż 45 proc. populacji światowej korzysta z serwisów społecznościowych, co oznacza wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 280 mln, czyli o 9 proc. Portalami społecznościowymi na urządzeniach mobilnych posługuje się około 3,256 mln osób.

Raport „Digital 2019” szczegółowo pokazuje, kto korzysta z social mediów. Największą grupę użytkowników stanowią mężczyźni w wieku od 25 do 34 lat (19 proc.). To blisko 1/5 wszystkich osób, dla których serwisy społecznościowe są ważnym elementem budowania relacji. Drugą najliczniejszą grupę stanowią również mężczyźni, ale z przedziału wiekowego od 18 do 24 lat. Najmniej użytkowników mediów społecznościowych jest wśród osób w wieku powyżej 65 lat. Tylko 2 proc. seniorów obojga płci wchodzi na tego typu strony internetowe.

Serwisy społecznościowe królują w Polsce

Według raportu „Digital 2019” 78 proc. mieszkańców naszego kraju systematycznie korzysta z zasobów sieci. Wielu Polaków ma już dostęp do super szybkiego internetu światłowodowego, takiego jak internet w UPC. Światłowód ułatwia sprawne korzystanie z treści online. Średni czas, jaki Polacy poświęcają na surfowanie po internecie to 6 godzin i 2 minuty, czyli o 40 minut mniej niż wynosi średni światowy czas aktywności ludzi w sieci.

Według prezentowanego raportu social media są codziennością dla 47 proc. polskich internautów, a na jedną osobę przypada średnio 7,3 konta na portalach społecznościowych. Firma doradztwa strategicznego McKinsey w raporcie „Cyfrowi Polacy – przyśpieszenie e-rewolucji” przedstawia nieco inne statystyki. Według niej z mediów społecznościowych korzysta na co dzień 72 proc. osób w wieku od 15 do 64 lat.

Facebook jest liderem wśród serwisów społecznościowych w naszym kraju. Ten amerykański portal regularnie odwiedza w Polsce 17 mln użytkowników, w tym 52 proc. kobiet i 48 proc. mężczyzn. Z Instagrama korzysta 6,80 mln Polaków, ze Snapchata 3,8 mln, z LinkedIn 3,30 mln, a z Twittera 934 tys. użytkowników.

Serwisy społecznościowe całym internetem

Co istotne, dla Polaków media społecznościowe są głównym źródłem aktualnych informacji. Wyprzedzają one wszystkie tradycyjne rozwiązania, jak radio czy telewizję. Polscy internauci ze „ściany” na przykład na Facebooku dowiadują się, co dzieje się w kraju i na świecie. Obserwują profile największych portali informacyjnych, dlatego nie odczuwają potrzeby, aby dodatkowo wchodzić na ich strony WWW.

Sugerując się rolą, jaką media społecznościowe odgrywają w codzienności polskich użytkowników, można pokusić się o stwierdzenie, że social media zastępują wielu Polakom cały internet. Za pośrednictwem Facebooka, Twittera, Instagrama czy LinkedIn uzyskują oni dostęp do wyszukiwarek internetowych oraz wszystkich interesujących ich informacji. 

Grupa Tipmedia
artykuł partnera
Podziel się: