Wtorek, 19.03.2019

Ulotka - sposób na skuteczną i tanią reklamę

  • 7.06.2018, 08:00
  • Grupa Tipmedia
Ulotka - sposób na skuteczną i tanią reklamę
Czy ulotki to wciąż skuteczny sposób promocji, czy może forma reklamy, która już dawno straciła swoje znaczenie? Zdania na ten temat są podzielone, ale doświadczenie pokazuje, że dobrze zaprojektowana ulotka wciąż może przyczynić się do sukcesu!

Ulotka, która ma przyciągnąć uwagę odbiorców musi być ciekawa. Można to osiągnąć oryginalnym projektem graficznym, chwytliwym hasłem reklamowym czy wyraźnym podkreśleniem wyjątkowości oferty. Tylko w ten sposób można przykuć uwagę odbiorcy i sprawić, by ulotka powędrowała do kieszeni, a nie do pobliskiego kosza na śmieci. Nie jest to łatwe zadanie, ale jest kilka zasad, których przestrzeganie przy przygotowywaniu ulotki, znacznie je ułatwi.

Przemyślana treść
Treść umieszczona na ulotce ma przede wszystkim zainteresować potencjalnych klientów naszej firmy. Jej celem może być zaintrygowanie i sprawienie, by ten, kto otrzyma ulotkę chciał bliżej zapoznać się z ofertą firmy, odwiedził sklep, czy przyszedł na lunch do reklamowanej restauracji. Pamiętajmy, by nie przesadzić też z ilością informacji, tym bardziej, że ulotka powinna być przejrzysta i czytelna. Jeśli jednak zależy nam, by umieścić na niej więcej treści, warto rozważyć przygotowanie ulotek składanych. Te świetnie sprawdzą się w przypadku zamieszczanego na ulotce menu restauracji czy np. cennika salonu kosmetycznego.

Dane teleadresowe
Niezbędnym elementem każdej ulotki, bez względu na jej format, powinny być dane kontaktowe. Najlepiej by była to pełna nazwa firmy, jej adres, telefon kontaktowy, pod którym można uzyskać więcej informacji i oczywiście adres strony internetowej. Dobrym pomysłem jest też, jeśli z nich korzystamy, odesłanie do firmowych kont na portalach społecznościowych. Jeśli pozwala na to projekt i dysponujemy dostateczną ilością miejsca, można też umieścić mapkę ułatwiającą dojazd do sklepu, restauracji czy na promowane wydarzenie.

Ciekawy projekt
Nie tylko ważne jest to, co chcemy zakomunikować na ulotce, ale również to, w jaki to zrobimy sposób. Nawet najciekawsza treść nie przyciągnie uwagi odbiorcy jeśli nie będzie w odpowiedni sposób zaprojektowana. Przygotowując ulotkę warto zatem zastanowić się do jakiej grupy odbiorców skierowana jest oferta naszej firmy. Pamiętajmy jednak, by projekt był estetyczny, a rozmieszczenie treści przejrzyste. Jeśli sami nie mamy zbyt dużego doświadczenia w przygotowywaniu tego typu materiałów, na pewno będzie nam umiał coś podpowiedzieć dobry grafik.

Taniej w drukarni internetowej
Ulotka jest przede wszystkim jednym z najtańszych druków reklamowych. By jednak jej koszt był faktycznie niski, warto rozważyć współpracę z jedną z drukarni internetowych. Oferują one druk wysokiej jakości za znacznie niższą cenę niż tradycyjne drukarnie stacjonarne. Dodatkowo też proponują bardzo szybki czas realizacji zamówienia i często darmową przesyłkę!

Grupa Tipmedia
Podziel się: