Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Wyposażenie biura - jak zaaranżować przestrzeń do pracy?

Aranżacja biura może stanowić nie lada wyzwanie, szczególnie że tego typu przestrzeń rządzi się swoimi prawami. Jej charakter jest zazwyczaj bardziej oficjalny, niemniej musi jednocześnie stwarzać sprzyjające warunki do pracy. Co powinno znaleźć się w biurze i na jakie elementy należy zwrócić szczególną uwagę? Sprawdźmy!
  • 15.02.2019 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Wyposażenie biura - jak zaaranżować przestrzeń do pracy?

Meble biurowe - jakie wybrać?

Biuro powinno być przede wszystkim przestronne, zbyt duża ilość mebli nie będzie dobrym pomysłem, ponieważ może przytłaczać i sprawiać wrażenie chaosu. W przestrzeni codziennej pracy znaczenie ma porządek i funkcjonalność. Wszystko powinno znajdować się w miarę równych odległościach, aby całość prezentowała się spójnie. Wśród mebli biurowych najczęściej występują biurka oraz fotele obrotowe. Najlepiej wybierać fotele z regulacją, co da pracownikom możliwość indywidualnych ustawień. Dlaczego jest to tak ważne? Praca siedząca negatywnie wpływa na kręgosłup, dlatego przyjąć należy odpowiednią postawę, jednak aby tak się stało, konieczny jest fotel z oparciem na konkretnej wysokości. Na pewno przydatne będą także regały. Praktyczną propozycję stanowią zwłaszcza regały przesuwane na kółkach, gdyż w razie potrzeby, można zmienić ich ustawienie. Przy biurach warto ustawić dodatkowe półki, gdzie przechowywane będą różnego rodzaju akcesoria i tekstylia wykorzystywane podczas pracy.

Papier biurowy- niezbędny element wyposażenia biura

W każdym biurze znajdować powinien się papier, nawet jeśli codzienna praca odbywa się przy wykorzystaniu komputera. Zapisywanie pomysłów czy informacji na kartce pobudza kreatywność oraz wspomaga proces zapamiętywania, co należy mieć na uwadze. Poza papierem do drukowania, niezbędny okaże się również papier ksero. Tego rodzaju materiały dobrze jest zamawiać w ilości hurtowej. W ten sposób zaoszczędzimy czas oraz pieniądze, gdyż zakup dużych ilości wiąże się zazwyczaj z korzystnym rabatem.

O czym jeszcze trzeba pamiętać urządzając biuro?

Ważną funkcję w biurze pełni oświetlenie, które powinno zostać dostosowane do codziennej pracy. Oznacza to, że w pomieszczeniu nie może być zbyt ciemno. Ma to duże znaczenie zwłaszcza w okresie zimowym, kiedy szybko zapada zmrok. W przypadku większych biur, warto również pomyśleć o zamontowaniu klimatyzacji. Latem powiew chłodnego powietrza może okazać się zbawienny. Bez wątpienia w biurze musi znajdować się też dystrybutor wody i to najlepiej w każdym pomieszczeniu.

Podczas aranżacji biura nie zapomnijmy o doborze odpowiednich kolorów, które wprowadzą odpowiednią atmosferę. Zazwyczaj są one zależne od specyfiki wykonywanej pracy, niemniej w większości przypadków trzeba wyzbyć się jaskrawych barw, zbyt ciemne odcienie również nie będą dobrym pomysłem, ponieważ mogą wprawiać w przygnębienie i zły nastrój. W open space'ach należy zadbać o odrobinę prywatności przy stanowisku pracy. 

--- Materiał partnera ---