Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Reklama

OD 1 STYCZNIA 2021 ROKU PUNKT KONSULTACYJNY ZUS PRZESTAJE FUNKCJONOWAĆ

Budynek, w którym znajduje się nasz punkt posiada liczne bariery architektoniczne, wśród których najpoważniejszym jest brak windy w sytuacji, gdy sala obsługi klientów znajduje się na I. piętrze – mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. - Do sali, w której byli przyjmowani klienci prowadzą wąskie, ciasne kamienne i strome schody, podwójne drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie, a przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych – wyjaśnia Kowalska-Matis.
OD 1 STYCZNIA 2021 ROKU PUNKT KONSULTACYJNY ZUS PRZESTAJE FUNKCJONOWAĆ

Jak podkreśla rzeczniczka, w budynku nie ma możliwości instalacji pochylni lub podnośnika, które umożliwiłyby dostęp do Sali osobom niepełnosprawnym. Kolejnym problemem w tym lokalu jest wspólna toaleta dla pracowników i klientów oraz brak bieżącej wody.

Wielokrotnie podejmowaliśmy działania mające na celu pozyskanie innego lokalu w Nowej Rudzie na siedzibę, ale niestety nieudane – dodaje rzeczniczka.

Najbliższe placówki ZUS, w których jest dostępna obsługa klientów, to Inspektorat ZUS w Kłodzku, pl. Bolesława Chrobrego 21, Oddział ZUS w Wałbrzychu, ul. Kasztanowa 1. Mieszkańcy Nowej Rudy mogą również skorzystać z innych form kontaktu. Najprostszą z nich jest możliwość załatwiania swoich spraw przez Internet na platformie PUE ZUS.

To właśnie za pośrednictwem PUE, w tym trudnym roku z związku z pandemią, bez wychodzenia z domu, można złożyć wniosek o świadczenie postojowe, zasiłek chorobowy czy o zwolnienie z opłacania składek, a nawet zrealizować bon turystyczny.

Ostatnią wdrożoną usługą elektroniczną, która upowszechnia dostępność dla klientów, są e-wizyty, dzięki którym każdy klient może załatwiać swoje sprawy w ZUS tak jak podczas osobistej wizyty w placówce.

 

- My już od wielu lat stawiamy na przeniesienie obsługi klientów do sieci a teraz w czasie pandemii okazuje się, że wideo wizyty to był strzał w dziesiątkę. Dzisiaj każdy klient może przy pomocy komputera lub smartfona umawiając wizytę wideo załatwić lub wyjaśniać z naszymi ekspertami prawie wszystko to, co wcześniej wymagało osobistej wizyty w sali obsługi – mówi Iwona Kowalska-Matis. 

Platforma Usług Elektronicznych ZUS zapewnia wszystkim całodobowy, wygodny i bezpieczny dostęp do usług świadczonych elektronicznie. Indywidualne konto w ZUS, to duże ułatwienie dla wszystkich zarówno przedsiębiorców i osób czynnych zawodowo, jak i każdego, kto chce kontrolować stan swojego konta, składać wnioski i oświadczenia np. o przebywaniu w kwarantannie czy o wypłatę zasiłku z tytułu opieki nad dzieckiem.

Nie tylko przez Internet, czyli pomoc dla tych, co nie mają dostępu do sieci

Osoby, które nie korzystają z Internetu mogą bezpośrednio kontaktować się z konsultantami ZUS telefonując po numer infolinii ZUS 22 560 16 00

 


Podziel się
Oceń

Komentarze
Reklama
Reklama