
Przypomnieć należy, że 31.VII.2019 r., w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego we Wrocławiu, burmistrz Bielawy dr Andrzej Hordy podpisał w imieniu Gminy Bielawa "List intencyjny", w którym Marszałek Województwa Dolnośląskiego - Cezary Przybylski oraz przedstawiciele kilku innych gmin zadeklarowali współpracę w kontekście przejmowania i rewitalizacji przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego linii kolejowych, aby m.in. wspólnie przeciwdziałać wykluczeniu komunikacyjnemu i zadbać o rozwój turystyki i potencjału gospodarczego regionu.
List jest odpowiedzią na podjętą w marcu tego roku uchwałę Sejmiku Województwa o udziale w rządowym Programie Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej. Rządowy program zakłada odpowiednie planowanie i wsparcie inwestycji usprawniających komunikację pasażerską na poziomie międzyregionalnym i regionalnym.
Głównymi inspiratorami, żeby nie powiedzieć lokomotywami tej inicjatywy , są radny Sejmiku Województwa Dolnośląskiego Patryk Wild oraz Patryk Hałaczkiewicz z Kolei Dolnośląskich.
Jednym z zadań przewidzianych do realizacji w ramach ww. programu jest II etap budowy linii kolejowej do Bielawy tj. od dworca Bielawa Zachodnia, poprzez Zbiornik "Sudety", aż do Nowej Bielawy (przy ul. Sowiej).
Według deklaracji samorządu wojewódzkiego, II etap budowy kolei do Bielawy powinien zostać zrealizowany w ciągu najbliższych 2-3 lat.
Jak zwykle same marudy w komentarzach. Dlaczego nikt nie napisze, na przykład: "Dobra robota!" albo "Super, tak trzymać!".
No normalnie zaraz nie wytrzymię :P
Lepiej by pomyśleli poważnie o połączeniu z Walbrzychem.. gdzie jest tyle ważnych instytucji, a nie ma bezpośredniego połączenia.
Yhy, tylko ciekawe którędy na tą Sowią poprowadzą te tory. Chyba tunelem podziemnym. Stare torowisko jest pośrodku osiedla, ludzie będą mieli jak na bazarze w Bombaju ;)