Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Reklama 2

MC’DONALDS I KFC TRACĄ PRZEZ ZAKAZ HANDLU W NIEDZIELĘ NAWET O 90%

W niedziele niehandlowe do niektórych restauracji zagląda jeden na dwudziestu klientów z pozostałych niedziel. Te informacje czerpiemy ze specjalnej analizy przeprowadzonej dla money.pl innowacyjną metodą. Najmocniej spadły obroty fast foodów w dużych centrach handlowych.
MC’DONALDS I KFC TRACĄ PRZEZ ZAKAZ HANDLU W NIEDZIELĘ NAWET O 90%

W restauracji KFC przy jednej z galerii handlowych w niedziele niehandlowe pojawia się mniej niż 4 proc. osób, które odwiedzają ten przybytek w pozostałe niedziele. Niewiele lepiej jest w McDonald's. Zakaz handlu to dla sieci fast food prawdziwa katastrofa. A dane dotyczą przecież ubiegłego roku. Od stycznia handlowych niedziel jest jeszcze mniej i efekt prawdopodobnie będzie większy.

Analizę przeprowadziła dla nas firma technologiczna Proxi.cloud. Sprawdzono liczbę młodych osób (18-35 lat) odwiedzających restauracje w niedziele od marca (wejście w życie przepisów o zakazie handlu) do grudnia 2018. Zestawiono z sobą po 20 niedziel handlowych i niehandlowych.

Jak udało się zdobyć takie dane? Wielki brat patrzy! Wystarczyło, że klienci mieli zainstalowaną w telefonie jedną z aplikacji agregujących promocje i dzięki analizie wirtualnych punktów na mapie (tzw. geofencingów) można było obserwować natężenie ruchu w poszczególnych miejscach.

Z badań wynika, że z dwóch największych sieci fast food w Polsce bardziej na zakazie cierpi KFC. W niehandlowe niedziele progi jej restauracji przekraczało zaledwie 44 proc. osób (tych z aplikacją w telefonie) odwiedzających je w pozostałe niedziele. W przypadku McDonald'sa proporcje są dużo lepsze - o 19 proc. osób mniej.

- Różnice spowodowane są sposobem rozmieszczenia restauracji McDonald’s i KFC. Sieć McDonald's ma zdecydowanie więcej placówek wolnostojących, które niwelują działanie zakazu handlu, niż KFC, która większość swoich restauracji ma w centrach handlowych - zauważa Adam Grochowski, analityk firmy technologicznej Proxi.cloud.

Czy w związku z tym KFC będzie przychylniejszym okiem patrzeć na lokalizacje poza centrami handlowymi? Na razie zadowala się tym, że w niehandlowe dni rośnie liczba zamówień online.

- Centra handlowe nadal uznajemy za atrakcyjne lokalizacje, bo koncentrują one bardzo dużą liczbę klientów. Oczywiście zauważamy spadek "odwiedzalności" galerii w niedziele niehandlowe. Ale w przypadku zarządzanych przez nas marek znaczna część sprzedaży w te dni przenosi się do kanałów online i delivery - mówi money.pl Adrian Wnęk z biura prasowego firmy Amrest. - W obliczu zmian konsekwentnie poszerzamy zasięg usług dostawy do domu, co będzie jednym z kluczowych obszarów rozwijanych przez firmę w najbliższym czasie - dodał.

Największe spadki odwiedzin notują restauracje z mniejszych miejscowości. - Wpływ na te zjawisko może mieć też sposób spędzania wolnego czasu przez mieszkańców, a także dostęp do rozrywek. W większych miastach są zdecydowanie większe galerie, które stały się swego rodzaju centrami rozrywki. Mieszkańcy chodzą tam do kina czy do centrum gier - wskazuje Grochowski.

Cały tekst można przeczytać pod adresem: https://www.money.pl/gospodarka/mcdonalds-i-kfc-placza-przez-zakaz-handlu-obroty-w-dol-nawet-o-ponad-90-procent-6341307274926209a.html


Podziel się
Oceń

Komentarze
hvdhb 29.01.2019 10:30
e to pamelka se pewnie nie zarbiasz duzo heh
Krzysiek 25.01.2019 06:50
Mieszkam w Niemczech od kilku lat i od samego początku cieszyłem się i cieszę sie nadal z zamknietych sklepów w niedzielę. Gastronomia radzi sobie super . Wspomniane Mc i KFC i Burger King też maja swoje oblężenie, mentalnisc Polaków musi sie zmienić. W latach 80 też sklepy byly zamkniete, nie bylo telefonów, ale za to były spacery w odwiedziny donrodziny .
Zyga 24.01.2019 19:34
No,chyba się rozpłaczę
Reklama
Reklama