Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Reklama

PKP SA. PRZEKAZAŁO LINIĘ DZIERŻONIÓW – BIELAWA W RĘCE DOLNOŚLĄSKIEGO SAMORZĄDU

Samorząd Województwa Dolnośląskiego został zarządcą linii kolejowej nr 341 Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to pociągi za rok pojadą do Bielawy.
PKP SA. PRZEKAZAŁO LINIĘ DZIERŻONIÓW – BIELAWA W RĘCE DOLNOŚLĄSKIEGO SAMORZĄDU

Przejmowanie i reaktywacja nieczynnych linii kolejowych jest jednym z elementów strategii rozwoju transportu województwa dolnośląskiego. Samorząd zamierza przejąć od PKP ponad 20 odcinków linii kolejowych w regionie. To w sumie ponad 400 km torów, które w dużej części rozszerzą system komunikacji na Dolnym Śląsku. Mieszkańcy zyskają nowe połączenia do pracy, szkoły czy do miejsc wypoczynku, a turyści łatwiejszy dojazd do wielu turystycznych atrakcji w naszym regionie.

 

O planach przejęcia linii samorząd województwa informował dwa miesiące temu podczas konferencji prasowej. − Teraz przechodzimy do realizacji naszych zapowiedzi. Linia kolejowa nr 341 Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów to pierwszy z 22 odcinków tras, co do których mamy podobne plany. Dzięki jej przejęciu i naszej rewitalizacji, pociągi wrócą do Bielawy po prawie 40 latach. Pracujemy również nad dokumentacją niezbędną do przejęcia kolejnych linii – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

 

- Ta inwestycja to łatwiejsze życie dla mieszkańców Dolnego Śląska, a dla turystów lepszy dostęp do tego pięknego regionu – podkreślił Michał Dworczyk, szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. - Do końca roku gotowy będzie harmonogram przekazania kolejnych linii – dodał minister Dworczyk.

 

Pozyskana właśnie trasa będzie stanowiła przedłużenie relacji pociągów z Wrocławia i Legnicy do Dzierżoniowa (obecnie kursuje 9 par pociągów dziennie). Kursy zostaną przedłużone do Bielawy Zachodniej. Czas podróży do Wrocławia wyniesie ok. 85 minut, a inwestorem i zarządcą linii będzie Dolnośląska Służba Dróg i Kolei. Przed uruchomieniem połączenia linia ta zostanie zrewitalizowana za ok. 11 mln zł.

 

- To dowód na to, że Prawo i Sprawiedliwość potrafi funkcjonować w samorządach. Przejęcie tej linii to element umowy koalicyjnej. Jestem przekonany, że pozostałe będą realizowane równie sprawnie dodał Marcin Gwóźdź, wicemarszałek województwa Dolnośląskiego.

 

Planowane przejęcia i uruchomienie docelowo ponad 20 odcinków linii będzie miało ogromne znaczenie dla rozwoju turystyki w regionie. Dziś są one zdegradowane i nieużywane, ale już wkrótce to zacznie się zmieniać. Dzięki samorządowi województwa i rewitalizacji powstaną trasy, po których regularnie będą kursować połączenia regionalnego przewoźnika kolejowego – Kolei Dolnośląskich.



Podziel się
Oceń

Komentarze
Kierowca 19.12.2018 07:28
Kto bedzie tym jezdzil w dobie motoryzacji. Na pewno nie ludzie z osiedli, bo na drugi koniec miasta musieliby isc na dworzec + czekanie na pociag, itp
Realistyczne 18.12.2018 22:25
A na cholerę to komu ? Miasto ma ważniejsze wydatki, infrastruktura drogowa, miasto dla mieszkańców i tego typu sprawy... Kto będzie tym jeździł, nadal skupiacie się jednosezono jezioro to nie wszystko, jezioro napisane z małej celowo,bo to tylko 2 miesiące w roku. A może tak pałac obok parku,bo popada w ruinę. No Glupiota nie ma granic.
obserwator 18.12.2018 18:28
A pamiętacie jak Pachura kpił z tego pomysłu i wieszczył, że pociąg do Bielawy nigdy nie pojedzie ? I co Adaś teraz już tylko propaganda sukcesu. Kolegów przecież nie będziesz krytykował. Był Trybunem Ludowym a teraz będzie trąbą propagandową.
zz 16.12.2018 21:27
Panie Burmistrzu prosze lobbować aby ostatni przystanek był przy zbiorniku bo tom i tak duzo wiecej nie będzie kosztowało a aatrakcja super.
Klon 16.12.2018 07:32
Jak to PiS od wielu lat są prowadzone rozmowy na ten temat i to nie PiS ten temat rozpoczął to po pierwsze a po drugie to te 11 milionów można dużo lepiej zainwestować
Reklama
Reklama