Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

LIST PIOTRA ŁYŻWY DO MIESZKAŃCÓW - ILE W TYM PRAWDY?

Czytamy i zastanawiamy się jakie są granice hipokryzji i demagogii podczas trwającej kampanii wyborczej. Jak widać można opowiadać różne rzeczy, a ciemny lud kupi wszystko. Według informacji, które ciągle jak mantrę powiela Piotr Łyżwa zadłużenie w Bielawie spada. Panie Piotrze! Proszę nam uwierzyć zadłużenie rośnie i na koniec tego roku planowane jest na poziomie ponad 51 000 000 zł. To co Panu opowiadają w urzędzie miasta to nieprawda. Na ostatniej sesji Rady Miejskiej radni przegłosowali dodłużenie miasta o kolejne 21.000.000 zł pochodzące z emisji obligacji.
LIST PIOTRA ŁYŻWY DO MIESZKAŃCÓW - ILE W TYM PRAWDY?

Parku też Pan nie zrewitalizował tylko jest to zasługa władz z poprzedniej kadencji, które pozyskały środki z Unii Europejskiej i wdrożyły projekt, a Pan jedynie przeciął wstęgę. I na tym Pana zasługi się kończą, gdyż nie potrafiliście wykorzystać wytworzonego potencjału.

Dolnośląski Inkubator Art. Przedsiębiorczości nie jest Pańską zasługą, bo pozyskane wielomilionowe dotacje, to również ciężka praca i kreatywne pomysły poprzedniego zespołu zarządzającego Bielawą, więc podpisywanie się pod tym projektem, który wcześniej sam Pan krytykował, to czysta bezczelność.

Na zakup jeziora też nie pozyskaliście żadnych pieniędzy. Wydaliście to, co zostało po poprzednikach ze zwrotów za projekty unijne. Zarzekaliście się, że nie wydacie więcej niż 3 mln, po czym po negocjacjach parkingowych zastępcy Runowicza wydaliście 6 mln zł.

Firma Domino Polska buduje halę w Bielawie nie dlatego, że zabiegaliście o inwestora, tylko dlatego, że poprzednie władze pozyskały wielomilionowe dotacje na drogi oraz infrastrukturę techniczną wewnątrz obwodnicy, dzięki którym stworzono tereny atrakcyjne inwestycyjnie. Negocjacje dotyczące sprzedaży tych działek prowadziły również poprzednie władze, a Wy jedynie podpisaliście akty notarialne, które były zwieńczeniem wielomiesięcznych prac poprzedników.

Przez cztery lata zrealizowaliście tylko kilka projektów przy wsparciu unijnym i gdyby nie Stowarzyszenie Ziemia Dzierżoniowska, to pewnie Bielawa byłaby by pod tym względem niczym woda na pustyni Sahara.

Ulica Wysoka w Bielawie mogła być już dawno wyremontowana dzięki pozyskanym dotacjom unijnym. Niestety przez kolejne lata nikt w urzędzie nie potrafił przygotować wniosku unijnego, który za każdym razem odpadał na etapie oceny formalnej. O czym to świadczy? Stracone ponad 10.000.000 zł

 

Czy jest się czym chwalić Panie burmistrzu Łyżwa? Może czas wracać do szkoły?

 



Podziel się
Oceń

Komentarze
kasia 12.10.2018 19:36
łyżwa wygra ,///hordyj był w bielawie z nowej rudy- eksmitowali go ,rak nieborak ,póżniej jakiś celebryta - co to eksperymenty jakieś
x 08.10.2018 11:31
Tylko Piotr Łyżwa - człowiek uczciwy i z klasą !!!!!!!
J.K. 08.10.2018 19:23
Parafrazując mistrza . „Co się stało z Łyżwy klasą ? Pyta Adam w Tel-Avivie. Ciężko sprostać tąkim czasom,ciężko w ogóle żyć uczciwie. „
Jan Przestrzelski-Nawigator Jutra 07.10.2018 15:51
Panie Łyżwa, Nie wiem jakim jest Pan człowiekiem ( pewnie dobrym), ale jako Burmistrza oceniam podobnie jak większość tych "doświadczonych w pracy samorządowej" kandydatów z pozostałych opcji- IGNORANT. Niech Pan sobie przypomni kiedy to kilka lat temu próbowałem Pana i pańskich podwładnych zainteresować rozwiązaniami zmierzającymi do oddłużenia Miasta kazał mi pan zapisać się do siebie jako prywatny interesant nie okazując zainteresowania.Pan I wszyscy inni którzy pracować będziecie systemowo, w oparciu o dotacje i pieniąc dłużny będziecie mieć takie same marne efekty . Wyborca ,który uwierzy w waszą obietnicę przedwyborczą jest winny destrukcji finansowej Tego Miasta.Kolejna ekipa w przyszłości będzie zmieniać obecnie wybranych zarzucając im niegospodarność, i tak w kółko. Panie Łyżwa, z kąt Pan weźmie kasę na spełnienie swoich obietnic?.To samo pytanie zadaję Pana konkurencji.Czy macie plan, plan inny niż obietnice i nadzieję na kasę z zewnątrz? Jeśli nie macie, to po co znowu staracie się o stanowiska?
Jan 07.10.2018 02:34
Tylko Pan Łyżwa. Nie glosujemy na króliki z kapelusza!
Widz 06.10.2018 07:51
Mam wrazenie ze ogladanie tvs jest jak ogladanue tvp . Jak państwa odczucie w tej sprawie?
LL 07.10.2018 17:47
To błędne wrażenie. TVS to lokalny TVN, przecież TVN wszystko co się dzieje u nas widzi w czarnych kolorach, nie dostrzega żadnych sukcesów obecnej władzy.
Karol. 07.10.2018 21:53
Trudno dostrzegać sukcesy kiedy ich nie ma.
Adam 06.10.2018 04:02
Tylko Pan Łyżwa - najlepszy burmistrz w historii Bielawy. Człowiek skromny , z bardzo porządnej rodziny.
wyborca 05.10.2018 20:08
Cała Bielawa idzie i głosuje na pana Łyżwę, Tylko Pana Piotra Łyżwę? Ewentualnie na pana Marcina Raka, którego popierają świetne ugrupowania, między innymi Prawo i Sprawiedliwość oraz Obywatelski Blok Samorządowy?
Też wyborca! 05.10.2018 21:12
Cała Bielawa idzie i głosuje na kogo chce! Tylko wysoka frekwencja wyłoni reprezentatywnego kandydata!
Nigdy więcej 05.10.2018 21:23
Miałem wątpliwą przyjemność być u Łyżwy. Wyjątkowe doświadczenie ,pomimo dojrzałego już wieku miałem okazję z bliska zobaczyć zachowanie buca i aroganta. Masakra!
Łyżwa odpada 05.10.2018 21:39
Mam takie same doświadczenie
xx 08.10.2018 10:56
Wszelkimi sposobami chcą Pana Burmistrza Łyżwę oczernić. Ale nie wiedzą , że Polacy są narodem przekornym. Im więcej Pana opluwają, tym większą budzi Pan moją sympatię. Jest Pan człowiekiem bardzo uczciwym, głęboko wierzącym w Boga. Uważam, że Bielawa pójdzie za Panem. Burmistrz musi posiadać takie cechy, aby dobrze służył ludziom.
Realista 05.10.2018 21:37
Raczej na pana Marcina Raka oraz Andrzeja Hordyja
Zniesmaczony 05.10.2018 18:47
Temu kandydatowi chyba nerwy puszczają bo idzie na całość, niestety czarny PR przegrywa
Obserwator 05.10.2018 14:29
Na pewno zastanawiacie się Państwo dlaczego Adam Pachura – właściciel Telewizji Sudeckiej tak bardzo popiera kandydata na burmistrza Bielawy Andrzeja Hordyja. Na pewno zastanawiacie się również dlaczego tak zaciekle teraz, i przez minione 4 lata, krytykuje on obecnego burmistrza Bielawy Piotra Łyżwę. Wytłumaczenie jest proste, nawet bardzo proste. Jak to w życiu często bywa, jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o...PIENIĄDZE. Otóż, przez kilkanaście lat, kiedy wspólnie rządził Bielawą sprawdzony zespół – burmistrz Ryszard Dźwiniel, I zastępca Andrzej Hordyj, prezes MZBM Daniel Dubas, prezes BARL Aleksander Siódmak, kasa płynęła na konto Adasia Pachury otwartym strumieniem. W ciągu kilkunastu lat rządów Ryszarda Dźwiniela i jego przybocznego Andrzeja Hordyja, z Urzędu Miejskiego przelano na konto Telewizji Sudeckiej …… złotych. Pieniążki Adam Pachura i jego tuba, bo trudno nazwać ją telewizją obiektywną, brał za propagandowe filmiki chwalące Dźwiniela i Hordyja. Oprócz tego Pachura przytulał kasę za filmy z projektów unijnych, na które pieniądze pozyskiwał nikt inny jak Andrzej Hordyj. Na tym jednak nie koniec, ponieważ kiedy Bielawą rządził Dźwiniel z Hordyjem, Adam Pachura i jego Telewizja Sudecka kosiła kasę również z: OSiR-u, MOKiS-u, MZBM-u (prezesem był Daniel Dubas), BARL-u (prezesem był Aleksander Siódmak). Ten ostatni, czyli ówczesny prezes BARL Aleksander Siódmak zatrudnił w gminnej spółce, bez żadnego konkursu, żonę Andrzeja Hordyja – Małgosię. I teraz proszę Państwa można byłoby zorganizować konkurs. Do wygrania w nim byłby talon do sklepu spożywczego Andrzeja Hordyja (a raczej jego żony Małgosi), postawiony na gruncie spółki TBS (za złotych czasów Hordyja w Urzędzie Miejskim). Konkurs brzmiałby następująco: ile Adam Pachura zarobił z Urzędu Miejskiego w Bielawie odkąd burmistrzem jest Piotr Łyżwa? Tylko że byłby to najprostszy konkurs świata, ponieważ odpowiedź brzmi – okrągłe 0 zł. Nic więc dziwnego, że Adaś Pachura, który przez ostatnie 4 lata stracił grube pieniądze, tęskni za czasami, kiedy na Urzędzie Miejskim był jego przyjaciel, a nawet członek rodziny Andrzej Hordyj (mało kto wie, że Adam Pachura jest chrzestnym dziecka Andrzeja Hordyja). Na koniec. Jak łatwo zauważyć, wszystkie osoby z tak zwanego sprawdzonego zespołu - Ryszard Dźwiniel (oraz jego córka Alicja Dźwiniel), Andrzej Hordyj, Daniel Dubas, Aleksander Siódmak oraz siostra Adama Pachury – Barbara, startują w wyborach do Rady Miejskiej z KWW Andrzeja Hordyja. Jak widać przy korytku było im naprawdę miło.
Niezależny obserwator 05.10.2018 17:25
A co merytorycznie można zarzucić osobom wymienionym w tym bezsensownym wywodzie.Czy kradli i malwersowali pieniądze miasta czy telewizja szkodzi miastu czy też sprawuje rolę opiniotwórczą,poznawczą,kulturotwórczą,poszerza wiedzę o środowisku w którym funkcjonuje.Bez pieniędzy naszego miast TVS doskonale sobie radzi natomiast miasto traci bezpowrotnie bardzo wiele czego nasza totalnie mściwa i nieudaczna władza nie rozumie. Dowiedzieliśmy się właśnie że na konto TVS przelano .... zł.Jeżeli się pisze takie rzeczy to trzeba mieć odwagę napisać ile aby nie wyjść na durnia i oszczercę.Szczytem podłości jest natomiast mieszanie rodziny osoby bezpartyjnej do politycznych rozgrywek.Na tak głupi komentarz stać może tylko osobę ze środowiska tej totalnie mściwej władzy.Dlatego też tą władzę pogrąży własna głupota.
On 05.10.2018 18:39
Hordyj, tak negatywną kampanią na pewno nie wygrasz wyborów. A poza tym cała ta nagonka na pana Łyżwę sięgnęła już dna...
Ona 05.10.2018 17:51
Nie wcale się nie zastanawiamy nad tym wszystkim co napisałeś, zastanawiamy się nad tym jaką musisz być podłą osobą, nie mającą własnego życia, że interesujesz się życiem innych ludzi i ich oczerniasz, czy Ci ludzie coś ukradli, zrobili komuś krzywdę, po co mieszasz w to wszystko żonę Andrzeja, a może jesteś ich bliskim sąsiadem i na co dzień pięknie sią kłaniasz, nawet pogadasz, a jak się odwrócą to nóż w plecy. Zajmij się swoim życiem.
Rr 05.10.2018 18:31
Łyżwie też jest miło przy korytku skoro jeszcze raz startuje, zamiast młodym miejsce zwolnić. I tak wolę Hordyja niż obecną władzę.
OBWE 05.10.2018 19:09
Panie Obserwatorze , nie potrafi się pan odnieść merytorycznie do artykułu? Po kiego diabła mieszasz pan żony i dzieci swoich przeciwników? Proszę niech Pan odniesie się do zarzutów w artykule . Zamiast zastanawiać się dlaczego Pachura popiera Hordyja niech się Pan zastanowi dlaczego Łyżwa kłamie. Może ma pana za idiotę . Nie obraża to pana? Mnie obraża!
Malgosia 10.10.2018 08:27
A panu by nie bylo milo... Panu Łyzwie jest jeszcze milej posuwajac się do tsk niskiego poziomu zeby niszczyc Hordyja bilbordy...poza tym Łyzwa nic nie zrobil przez te 4 lata oprocz wymiany pravownikow na swoich niedouczonycj..Bielawa stanela w miejscu i bezrobicie wieksze...niszczy wszystko ... i pnie sie po trupach do celu...nauczyciel.. jaki przykład daje młodzieży... rozpychanie sie łokciami do źródła dichodu..5 isobowa rodzine trzeba wykarmic i dom postawić.. Hordyj jakos domu sie nie dorobił...
Ojro 05.10.2018 13:53
Oj tam, oj tam. Ja wiem, że to kampania i można bezkarnie łgać, no ale gdzieś są granice również i przyzwoitości. Nie wiem czy obligacje wyemitowano, bo jak nie to zadłużenia z ich tytułu nie ma. Tak po prostu. Park - coś absolutnie fatalnego. Wszyscy czekali na kawiarnię i stoliki z parasolami - a jest zamknięta buda, bo projekt tak został przygotowany. Nawet coś tak trywialnego jak stojaki dla rowerów można było z..solić, bo zostały zamontowane na odwrót. Nie ma nawierzchni dla rolkarzy, nawet na jednej biednej alejce. Jak już coś robiliście, mogliście to zrobić porządnie. ArtInkubator - przepłacony wielokrotnie. Okres zwrotu inwestycji - ujemny. Takie rzeczy nie mają prawa nazywać się inwestycją w rozumieniu ekonomicznym. O jeziorze bym nie wspominał, bo za rządów poprzedników nawet wody w jeziorze zabrakło. Pamiętamy. Domino - świetna sprawa. Mieszkańcy bloków i domków są zachwyceni mieszkaniem pomiędzy jednym potężny zakładem, a kolejnymi. Trzeba być kompletnie bez wyobraźni, aby lokować przemysł z mieszkaniówką w jednym miejscu. Łyżwa może i podczas pierwszej kadencji słabo sobie radzi z dotacjami, ale i tak porównując jego pierwszą kadencję z pierwszą kadencją "sprawdzonego zespołu" wypada jak gwiazda przy papierosie. Oczywiście jest sporo do nadrobienia i poprawienia. Ale uczciwie patrząc jest jedynym sensownym kandydatem.
ona 05.10.2018 14:18
Odnośnie Parku proszę dokładnie przeczytać na stronie Pana Andrzeja na Facebooku jak miało to wszystko wyglądać i dlaczego nie wygląda, jeśli w urzędzie zatrudnia się niedouczone osoby na stanowisku ds. dotacji, które nie wiedzą co to przychód ,a co to dochód, to niestety park wygląda jak wygląda. Sprawa z jeziorem dość dziwna, miasto chciało kupić za pięćset tysięcy ,a nagle zjawia się gościu znikąd i płaci za nie 1,5 miliona by po jakimś czasie brudnymi zagrywkami wymusić kupno za 6 milionów.
NiK-i 05.10.2018 14:30
Nie ma się co dziwić jak negocjacje w sprawie wykupu zbiornika prowadzono w samochodzie.
x 06.10.2018 12:00
Nie wazne czy w samochodzie , czy nie- liczy sie efekt . Mamy jezioro !!!!!!!
Ojro 05.10.2018 14:36
Pytałem o ten durny pawilon i mi powiedzieli, że tak został pomyślany i nie można go przez ileś tam lat zmienić w kawiarnię. Chory pomysł ktoś miał. A z jeziorem sprawa jest nie tyle dziwna, co śliska. Wiele tropów prowadzi do finansowych pomysłów towarzyszy rodem z PZPR. Tropy wiodą przez Bank Zachodni, Bieltex, Starostwo do ... No właśnie.
ona 05.10.2018 14:48
Pawilon miał pełnić dwie funkcje do południa edukacyjną dla dzieci i młodzieży ze szkół, a popołudniu ogólnodostępna kawiarnia dla mieszkańców, prawdą jest że projekt sfinansowany z dotacji przez 5 lat nie może przynosić dochodu podkreślam dochodu, ale przychód może.
Orjo 05.10.2018 21:27
Ojro twoje tropy prowadzą do spiskowej teorii dziejów!
h 05.10.2018 22:07
Rozumiem że mówisz o towarzyszu Runowiczu.
Obiektywizm 05.10.2018 16:48
Popieram i też oddam swój głos na Pana Łyżwę.
xxx 06.10.2018 06:11
TYLKO PAN ŁYZWA !!!!!!!
KRZYSIEK 05.10.2018 17:54
MOJA rodzina i ja również oddamy głos na Łyżwa chociaż jeszcze jest wiele do poprawy
Christin 05.10.2018 19:24
A MOJA rodzina i ja również oddamy głos na Hordyja ,bo jest dużo do poprawy ( po Łyżwie, a właściwie po Runowiczu ,bo Łyżwa robił za słup).
Wyborca 05.10.2018 13:22
Podpisując pakt z diabłem którego ma pan u boku okazał się pan totalnym faryzeuszem panie burmistrzu.Najgorsza prawda zawsze obroni się przed kłamstwem.Szkoda że pan tego nie rozumie!!!
Manuel 05.10.2018 09:59
Czy za takie działanie obecnej wladzy nie powinno sie isc do więzienia??
ojojoj 05.10.2018 12:00
Za jakie działania? KONKRETY!!!
o 06.10.2018 12:14
A czy za pomówienia nie idzie się do sądu ???????
Obiektywizm 05.10.2018 02:15
No nie jest to takie oczywiste, kto i kogo zawiódł. Nie zamierzam jednak polemizować. Każdy ma swoją rację, a kij ma dwa końce.
GlOr 05.10.2018 00:29
Gdyby Łyzwa był dobrym burmistrzem to by się od niego ludzie nie odwracali. Dlaczego tyle osób które go popieraly 4 lata temu teraz się odsunelo i tworzą własne komitety? Bo zawiódł... Proste. Gdyby był dobrym burmistrzem to ludzie by za nim stali murem a oni poodchodzili
! 05.10.2018 05:06
No to wymień tych którzy odeszli i tworzą swoje komitety... i wszystko jasne ;)
Z 05.10.2018 07:38
PiS, OBS i część PO - wszyscy oni co byli w "Porozumieniu dla Bielawy" idą w kontrze do KWW P. Łyżwy.
Ciekawy 05.10.2018 08:36
PiS czyli pani Greiner była zastępczyni burmistrza (wiata) i OBS czyli pan Rak ( były dyr. OSiR - audyt) oraz pan Domagała ( były dyr. MZPO - powody zwolnienia zna pani Greiner, której podlegało MZPO). Idąc tokiem rozumowania komentatora Z z godz. 7.38 dopóki mieli dobre posady to byli w "Porozumieniu dla Bielawy", jak stracili stanowiska to się odwrócili? Czyli jedyny logiczny powód tego "odwrócenia" to zemsta a nie merytoryczne uzasadnienia? Czy ktoś odpowie na te pytania?
Obiektywizm 05.10.2018 10:05
Moim zdaniem pytanie jest tendencyjne i zawiera już odpowiedź zaspokajającą "ciekawość" autora. Dlaczego? Zdania przed zadaniem pytania. Z całym szacunkiem pozdrawiam !
Ciekawy 05.10.2018 11:58
A czy te zdania nie są prawdziwe? przecież lokalne media rozpisywały się o wiacie i audycie publikując kolejne oświadczenia :) a były dyrektor MZPO czy nie podlegał pod byłą zastępczynię? Ciekawy jest ciekaw jak odpowiedzą ci, którzy tworzą mity o "odchodzeniu"... bo Łyżwa to "zły człowiek"... i mam kolejne pytanie, dlaczego sami nie zrezygnowali z pracy z tym "strasznym burmistrzem"?
Obiektywizm 05.10.2018 16:10
Widzę logiczne myślenie i obiektywizm. Dobrze napisane ! I zapewniam, że zgadzam się z tym co do słowa . Cieszę się, że nie jestem tu jedynym odrębnym przypadkiem :) Dziękuję bardzo !
Obiektywizm 05.10.2018 16:20
I przepraszam, bo przeprosiny się należą ! Błędna wstępna ocena.
z 08.10.2018 11:26
Brawo !!!!!!!
z 08.10.2018 11:24
A dlaczego ludzie odwrócili się od poprzedniej ekipy, ze 4 lata temu przegrali wybory ????
Orwell 04.10.2018 23:52
To nie jest telewizja... to jest wstyd dla dziennikarza... zniżać się do poziomu tuby? bo, że sztab Hordyja wpadł w panikę to nie powód, żeby robić sobie taką siarę...
Reklama
Reklama