Wyczynowe Mistrzostwa Off-Road to wspólna inicjatywa Stowarzyszenia Form Alternatywnych Rozdroże, które odpowiada między innymi za takie imprezy jak Sowiogórskie Mistrzostwa Off-Road (SMOR), czy Rajd Kalenica oraz firmy Euroforum, które jest organizatorem rajdów takich jak: Poland Trophy 4x4 Terenowiec Extrem i Przeprawowych Mistrzostwa Penrite H6.
Fundatorem nagród w WMOR będzie 4x4 Terenowiec. Krakowska firma specjalizuje się w sprzedaży i montażu wyciągarek samochodowych, oświetlenia LED i innych akcesoriów Off Road. Jest przedstawicielem marek: Superwinch, Powerwinch, Powerlight i Powerline.
Tak jak poprzednia edycja, jesienny rajd będzie imprezą łączącą zdobywanie pieczątek rozmieszczonych w sekcjach, z jazdą na czas w wytaśmowanych Odcinkach Specjalnych. Odcinki specjalne pilnowane będą przez sędziów, a ich wyniki będą rozstrzygające w przypadku sytuacji, gdy kilku zawodników zbierze taką samą ilość pieczątek.
Piątkowy etap zostanie w całości zorganizowany na Torze Off Road w Dzikowcu. Starty odbywać się będą z parkingu poniżej Toru, gdzie zostanie zorganizowany park maszyn z możliwością oglądania rajdówek przez kibiców. Na torze zostaną przygotowane wytaśmowane odcinki specjalne pilnowane przez sędziów. Będzie również próba trialowa – przejazd pomiędzy bramkami oraz sekcja PKP-ów. Punkty Kontroli Przejazdu to pieczątki zawieszone w trudno dostępnych miejscach, które należy przybić na kartę drogową przymocowaną na stałe do auta.
W sobotę zawodnicy będą zdobywać PKP-y na terenie Gminy Walim oraz Miasta i Gminy Nowa Ruda. Dla wszystkich zainteresowanych kibiców dostępna będzie (na starcie i w biurze rajdu) mapka z zaznaczonymi miejscami rywalizacji.
Zawodnicy będą poruszać się po trasie według podanych notatek nawigacyjnych. Roadbook będzie rozpisany szczegółowo z punktami charakterystycznymi, aby nawigacja przebiegała w większości w sposób intuicyjny i możliwy do odczytania również z licznika pojazdu.
Rywalizacja będzie toczyć się w czterech klasach samochodowych. W klasie Extreme Mechanik wystartują najbardziej zaawansowane rajdówki, wyposażone w wyciągarki mechaniczne. Klasa Extreme Elektryk jest bardzo podobna, jedyną różnicą jest możliwość stosowania tylko wyciągarek elektrycznych.
Żadnych wyciągarek – poza wyciągarkami ręcznymi - nie mogą stosować zawodnicy w klasie Wyczyn. Seryjny Wyczyn można korzystać z wyciągarki elektrycznej, ale samochody muszą pozostać seryjne. Seryjny Wyczyn będzie poruszać się nieco inną, bardziej „turystyczną” trasą, jednak do zdobycia będzie miał również pieczątki z wyższej klasy Wyczyn.
Trasy będą charakterystyczne dla tego rejonu – górskie i techniczne. Będą zjazdy, podjazdy i nieco trawersów. Nie będzie głębokiego błota czy przepraw przez wodę. Trudność trasy będzie dobrana odpowiednio dla każdej z klas.
Komentarze