Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Reklama

TROPEM WILCZYM - ZAPROSZENIE DO UDZIAŁU

Projekt Tropem Wilczym – bieg Pamięci Żołnierzy Wyklętych jest największym wydarzeniem sportowo – społecznym w Polsce. W tym roku w czwartą edycję projektu zaangażowało się ponad 180 miast w Polsce i siedem za granicą - w tym Grodno, Londyn i Nowy Jork. Organizatorem i pomysłodawcą projektu jest Fundacja Wolność i Demokracja.
TROPEM WILCZYM - ZAPROSZENIE DO UDZIAŁU

Organizacją lokalnych biegów projektu zajęły się  Urzędy Miast, Gmin, fundacje, stowarzyszenia, kluby sportowe, szkoły i parafie.  Projekt przyciągnął ponad 40 tysięcy uczestników i kilka razy tyle osób towarzyszących.  Bieg odbędzie się 28 lutego 2016r. a wydarzeniu towarzyszyć będą  liczne imprezy regionalne (koncerty, gry uliczne, pokazy grup rekonstrukcyjnych, wystawy i wiele innych)  –  zaangażowały się całe społeczności lokalne czyniąc z tego wydarzenia powód nawet do masowego świętowania.  Długość tras biegowych ustalana jest lokalnie, jeden  dystans jest obligatoryjny dla wszystkich 160 miast – 1963 m – co upamiętnia rok śmierci ostatniego Żołnierza Wyklętego o pseudonimie „Lalek”. W Warszawie dodatkowo dystanse o długości 5 i 10 km).

 

 

Ambasadorami projektu są znane osoby ze świata mediów, kultury oraz autorytety naukowe. Między innymi: Przemysław Babiarz, Rafał Ziemkiewicz, prof. Krzysztof Szwagrzyk, Jacek Rozenek, Michał Chorosiński, Marcin Kwaśny, mistrz paraolimpijski – Grzegorz Pluta, wokalistki projektu „Panny Wyklęte”, Marcin Pospieszalski, Litza, Adam Nowak, Jan Trebunia -Tutka, zespół Rockowy Contra Mundum.

Tropem Wilczym – Bieg Pamięci Żołnierzy Wyklętych organizowany jest w ramach ogólnopolskich obchodów ku czci „Żołnierzy Wyklętych” objętych PATRONATEM NARODOWYM Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy. Projekt objęty jest też korporacyjnymi patronatami medialnymi TVP, Polskiego Radia, Wirtualnej Polski i licznych wydawnictw prasowych. Do kampanii promującej wydarzenie włączyły się   portale internetowe z branży sportu i historii.

Projekt opatrzony jest licznymi patronatami honorowymi – między innymi Ministerstwa Obrony Narodowej. Mecenat nad wydarzeniem objął Instytut Pamięci Narodowej, Bank Zachodni WBK,   Poczta Polska, PZU, KGHM – Miedź Polska, Milion Marzeń-Lotto.

Oprawą muzyczną tegorocznej edycji będą utwory z płyty „Panny Wyklęte” (część wokalistek to ambasadorki projektu) a dwie premiery wydawnictw muzycznych będą anonsowane również jako oprawa audio (nowy materiał muzyczny zespołu Contra Mundum oraz projekt zbiorowy między innymi Jana Trebunia-Tutki i Marcina Pospieszalskiego). Materiały muzyczne, redakcyjne i informacyjne wzbogacą emitowane w mediach spoty audio-wideo.

Istotne jest to, że temat został przechwycony przez inicjatywy społeczne, wyalienowany z wpływów politycznych, stał się bliski ludziom niezależnie od ich przekonań.

Ambasadorzy Biegu, w zależności od możliwości czasowych będą nas wspierać przez wzięcie udziału w biegu, promowanie wydarzenia w mediach.


Podziel się
Oceń

Komentarze
Polak 26.02.2016 22:56
czesc i chwała Bohaterom
szeregowiec 24.02.2016 14:37
na powyzej zalaczonym zdjeciu ci z pepeszami to nie sa zolnierze wykleci tylko sowieci i sojusznicy z lwp
Reklama
Reklama