Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

ZUS NA "4"

„Zaangażowaniem, poświęcaniem czasu i uwagi interesantom wyróżniają się na tle innych urzędów pracownicy ZUS” - to jeden z cytatów, jaki znalazł się w najnowszym raporcie CBOS z badania „Polak w urzędzie”. Obsługa w ZUS została oceniona przez Polaków na mocną „czwórkę”, w rankingu urzędów zakład ni
ZUS NA "4"

„Zaangażowaniem, poświęcaniem czasu i uwagi interesantom wyróżniają się na tle innych urzędów pracownicy ZUS”  - to jeden z cytatów, jaki znalazł się w najnowszym raporcie CBOS z badania „Polak w urzędzie”. Obsługa w ZUS została oceniona przez Polaków na mocną „czwórkę”, w rankingu urzędów zakład nieznacznie ustąpił tylko starostwom powiatowym.

CBOS powtórzył badanie sprzed 5 lat, kiedy po raz pierwszy zapytał Polaków o ich doświadczenia z urzędami.  Wyniki uzyskane w 2007 roku są podobne do tegorocznych – piszą autorzy badania.  Z jednym wyjątkiem: Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Tu wzrost pozytywnych ocen jest bardzo widoczny. O ile przez pięcioma laty na główne pytanie w ankiecie: „Czy był(a) Pan(i) zadowolony(a) ze sposobu załatwienia sprawy w urzędzie?” odpowiedzi „ tak, sprawa została załatwiona od ręki” udzieliło 33 proc. klientów ZUS , o tyle w 2012 roku wskaźnik ten wzrósł do  53 proc. Równocześnie zmniejszył się  odsetek osób niezadowolonych z obsługi w ZUS. W 2007 roku 22 proc. badanych przyznało, że wprawdzie udało się załatwić sprawę, ale było to bardzo uciążliwe. W 2012 odsetek takich odpowiedzi spadł o 10 punktów procentowych, do 12 proc. W skali od 1 do 5, gdzie „1” oznacza ocenę zdecydowanie negatywną, ZUS został oceniony na 4,1, nieznacznie tylko  ustępując starostwom powiatowym.

- To badanie potwierdza, że ZUS zmierza we właściwym kierunku. Wdrożona w 2010 strategia przekształceń ZUS, której celem jest realizacja modelu zorientowanej na klienta, a zarazem dbającej o publiczny grosz instytucji przynosi wymierne efekty – komentuje wynik badania CBOS prezes ZUS Zbigniew Derdziuk.

Wzrost satysfakcji klientów widoczny jest także  w prowadzonych od dwóch lat na zlecenie ZUS,  współfinansowanych przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki  badaniach pracowni  MillwardBrown SMG/KRC. I tak np. ze zrealizowanego właśnie  czwartego etapu badań  wynika,  że  wyraźnie wzrosło zadowolenie z obsługi w ZUS wśród przedsiębiorców.

 


Podziel się
Oceń

Komentarze
Reklama
News will be here
Reklama