Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Reklama

REWITALIZACJA LINI KOLEJOWEJ

Linia kolejowa Świdnica - Jugowice - Jedlina Zdrój - Wałbrzych będzie rewitalizowana.
REWITALIZACJA LINI KOLEJOWEJ

Linia kolejowa Świdnica - Jugowice - Jedlina Zdrój - Wałbrzych będzie rewitalizowana. Samorządowcom z Aglomeracji Wałbrzyskiej udało się powstrzymać plany PKP PLK dotyczące złomowania  tej linii kolejowej. Teraz wraz z zarządem województwa dolnośląskiego podejmują starania by ją zrewitalizować.


- Ze zdziwieniem przyjęliśmy informacje od PKP, która ogłosiła przetarg na złomowanie tych torów . Nasza interwencja okazała się skuteczna. PKP podjęła decyzję o wstrzymaniu przetargu, sprawa jest nieaktualna. Teraz koncentrujemy się na działaniach zmierzających do przywrócenia tego połączenia. Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Świdnica - Jugowice - Jedlina Zdrój - Wałbrzych jako realizacja koncepcji wałbrzyskich kolei aglomeracyjnych jest zapisana w budżecie ZIT Aglomeracji Wałbrzyskiej - mówił Roman Szełemej, prezydent Wałbrzycha.

Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego Jerzy Tutaj  przekazał , że zarząd podjął negocjacje dot.  przejęcia tej linii od PKP PLK. - Posiadamy fundusze europejskie na transport kolejowy. Planujemy zmodernizować tę linię i mamy już na ten cel zarezerwowane środki - wyjaśniał  Jerzy Tutaj.

Wałbrzyska kolej aglomeracyjna to jeden z najważniejszych  priorytetów Aglomeracji Wałbrzyskiej.  Prezydent Świdnicy Wojciech Murdzek  dodał, że  linia kolejowa ze Świdnicy do Jedliny jest niezwykle malownicza i  dzięki jej rewitalizacji Aglomeracja zyska atrakcyjny szlak turystyczny.


Podziel się
Oceń

Komentarze
Gość 03.08.2014 22:04
Wystarczy tego !!! . Wskazane "palcem" przez E.Gierka miasta, które stały się wojewódzkimi zostały rozbudowane kosztem tych, które znalazły się w ich orbicie. To, że były przez przypadek wojewódzkimi to już był ich zysk . Straciły inne ( czyli większość ) . Więcej nie chcemy realizować zachcianek polityków , którzy traktują PAŃSTWO jak własny folwark wmawiając , że wszystko co robią to dla dobra obywateli .Większość to nie 49 miast. , które chce zadowolić L .Miller szukając w ten sposób głosów wyborczych !!!
Gość 03.08.2014 19:44
Przez to że w 1975 roku E.Gierek pierwszy sekretarz PZPR jednostronnie , bez liczenia się ze społeczeństwem ( nie pytał czy chcą tego) utworzył 49 województw , Kłodzko nie ma do dzisiaj j DWORCA KOLEJOWEGO w MIEŚCIE .Już były makiety i wyznaczone terminy realizacji budowy , tej którą zaczęli jeszcze Niemcy , tyle że przerwała to II wojna światowa , a w 1975 roku towarzysz Gierek. KŁODZKO, ŚWIDNICA, DZIERŻONIÓW I WIELE PODOBNYCH MIAST W POLSCE straciło na tym , tylko dlatego że PIERWSZY SEKRETARZ PZPR chciał osłabić tak zwane doły partyjne i zdalnie sterować małymi województwami. Teraz były aparatczyk tamtej partii L. Miller w kampanii przedwyborczej na własne potrzeby próbuje wprowadzić nas w stare koleiny . Dziękujemy panie Miller , nie chcemy być ponownie w sztucznym po Gierkowskim województwie wałbrzyskim !!!!!!
Gość 26.07.2014 20:38
Kłodzko jest naturalnym centrum rozrządowym linii kolejowych w tej części Dolnego Śląska. Dokończenie budowy stacji Kłodzko Miasto ( jak najszybciej to powinno nastąpić) stworzy nową jakość obsługi pasażerów. Trasy : Wrocław - Kłodzko - Praga- Wiedeń. Wiedeń- Kłodzko- Wałbrzych -Jelenia Góra -Berlin . Kraków- Kłodzko- Kudowa i dalej do Pragi. Kudowa - Kłodzko- Stronie Śląskie. Kłodzko - Tłumaczów -Broumov.-Mieroszów - Wałbrzych. Kłodzko - Jedlina Zdr. - Świdnica- Legnica.
Reklama
Reklama