Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

CZWARTY PAROWÓZ W DZIERŻONIOWIE

W nocy z soboty na niedzielę przyjechał na lawecie następny eksponat do odradzającego się muzeum przemysłu i kolejnictwa. Parowóz typu "TY45" jest konstrukcji polskiej. Jest to ulepszona wersja przedwojennego parowozu Ty37.
CZWARTY PAROWÓZ W DZIERŻONIOWIE

W nocy z soboty na niedzielę przyjechał na lawecie następny eksponat do odradzającego się muzeum przemysłu i kolejnictwa. Parowóz typu "TY45" jest konstrukcji polskiej. Jest to ulepszona wersja przedwojennego parowozu Ty37. Parowóz który przyjechał, jest z serii budowanej w latach 1946-1951 w zakładach Cegielskiego w Poznaniu i Fabloku w Chrzanowie. Tendry dla nich budował Pafawag we Wrocławiu. W pierwszych wyprodukowanych parowozach wykorzystywano części z niemieckich lokomotyw "TY2". Lokomotywa należy do dużych, gdzie długość z tendrem wynosiła blisko 23 metry, gotowa do drogi ważyła 160 tony. Lokomotywa która przyjechała na platformie ważyła niespełna 60 ton. W sprawnym  podjechaniu pod parowozownię i postawieniu na torach, uniemożliwiały zaparkowane samochody na parkingu przed dworcem kolejowym. Dopiero pomoc policji w znalezieniu właścicieli aut umożliwiło rozładunek lokomotywy który nastąpił w godzinach wieczornych.  















 


Podziel się
Oceń

Komentarze
Bauchaus 24.03.2015 23:57
Gość bzdury piszesz!!!
RysiekChaszcz 24.03.2015 18:01
Oznaczenie parowozów się pisze: Pierwsza litera duża "T" jako typ i druga mala "y" jako układ osi. Panowie redaktorzy wystarczy WiKi
Gość 23.03.2015 12:21
To jest Ty45!!! a nie Ty2!!!
Reklama
News will be here
Reklama
News will be here
Reklama