Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Ubezpieczenia mobilne w natarciu: w jaki sposób rozwija się ta branża?

Polisa na mobilny gadżet w rodzaju smartfonu czy tabletu to rzecz stosunkowo nowa w sektorze ubezpieczeń. Jakie zatem pomysły mają przedstawiciele tej branży na to, by powiększyć liczbę swoich klientów?
  • 21.05.2018 10:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Ubezpieczenia mobilne w natarciu: w jaki sposób rozwija się ta branża?

Mobilne gadżety, takie jak smartfon, coraz częściej określane są mianem najcenniejszych, a przynajmniej najpotrzebniejszych przedmiotów, jakie znajdują się w naszym posiadaniu. Ciężko się dziwić temu określeniu, gdy weźmiemy pod uwagę ilość cennych informacji znajdujących się na ich dyskach. W związku z tym coraz większą popularnością cieszą się usługi typu mobile phone insurance. Na czym one polegają?

Na czarną godzinę
Mobile phone insurance, oferowane przez firmy takie jak Gadget Cover, to polisy, które zabezpieczają nas finansowo na wypadek zniszczenia lub kradzieży smartfonu bądź innego telefonu komórkowego (źródło: https://globenewswire.com/news-release/2018/02/28/1396676/0/en/Mobile-Phone-Insurance-Market-to-be-worth-27-Billion-by-2020.html). Choć taka polisa może wydawać się czymś egzotycznym, w rzeczywistości pomysł ten zdobywa coraz większą popularność. Świadczy o tym między innymi przewidywany wzrost branży: pod koniec 2017 roku jej wartość szacowana była na około 20,5 miliarda dolarów. Mało tego – analizy rynkowe wskazują na to, iż do końca 2020 r. jej wartość może wynosić już nawet 27 miliardów dolarów.

Sposoby na promocję
Rosnący poziom zaawansowania technologicznego smartfonów oraz ilości cennych informacji na nich składowanych to nie jedyne czynniki przekładające się na wzrost wartości tego segmentu. Duży wpływ mają też aktywne działania przedstawicieli branży, starających się zachęcić nowych klientów do skorzystania z tej usługi. Wśród ciekawych propozycji znajdują się między innymi gwarancje priorytetowych napraw w przypadku uszkodzenia urządzenia czy też oprogramowanie antywirusowe instalowane przez firmowych ekspertów. Wszystko to ma na celu zwiększenie świadomości istnienia takich usług oraz poszerzenie bazy potencjalnych klientów.


Już teraz eksperci przewidują, że do 2020 r. wartość rynkowa branży ubezpieczeń mobilnych wzrośnie nawet do 27 miliardów dolarów. Jeżeli jednak skuteczna będzie taktyka przedstawicieli tego segmentu, polegająca na intensywnym kuszeniu nowych klientów ciekawymi i niekonwencjonalnymi bonusami, niewykluczone, że suma ta będzie nawet większa.

--- Artykuł sponsorowany ---