Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Reklama

DZIERŻONIOWSKA SZKOŁA MUZYCZNA WŚRÓD NAJLEPSZYCH

Dzierżoniowska Szkoła Muzyczna znalazła się na czwartym miejscu spośród 46 klas VI cyklu sześcioletniego i klas IV cyklu czteroletniego w regionie dolnośląskim w badaniach poziomu realizacji podstawy programowej z kształcenia słuchu i audycji muzycznych we wszystkich szkołach muzycznych I stopnia w Polsce. Jednocześnie zajęła I miejsce spośród klas VI. To duży sukces dla Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Wojciecha Kilara.
DZIERŻONIOWSKA SZKOŁA MUZYCZNA WŚRÓD NAJLEPSZYCH

Badania przeprowadziło w formie testu w 2016 roku Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie. Objęto nimi 363 szkoły, w tym 210 państwowych szkół muzycznych prowadzonych przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 

Średnia ogólna wyników realizacji testu wyniosła 67,3% (przy średniej krajowej 56,1% i średniej w regionie 52,9%). Najwyższa średnia realizacji zadań testowych w naszym regionie wyniosła 82,4% a najniższa 38,4%. Państwowa Szkoła Muzyczna I st. im. W. Kilara w Dzierżoniowie otrzymała średnią wyników na poziomie 67,3% i uplasowała się na 4 miejscu.

Najwięcej trudności sprawiło uczniom w zakresie kształcenia słuchu rozpoznawanie i zapis interwałów, zapisanie triady harmonicznej w kluczu basowym i zapisywanie pamięciowego dyktanda melodycznego. Z przedmiotu audycje muzyczne najłatwiejsze okazało się zadanie z rozpoznawaniem głosów ludzkich i połączeniem w pary pojęć muzycznych i informacji z nimi związanych. Najtrudniejsze zaś było rozpoznanie narodowych tańców polskich w formie stylizowanej. 

Dobre wyniki wpłynęły motywująco do podejmowania dalszych kroków mających na celu podniesienie jakości pracy szkoły. Dyrekcja zapowiada, że wyciągnięte wnioski i interpretacja wyników testów staną się podstawą do modyfikowania i korygowania procesu kształcenia.


Podziel się
Oceń

Komentarze
Reklama
Reklama